Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 10 oktober - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 10 oktober

Beste Groninger rondjes fietsers,

Op 10 oktober staat alweer het 12e rondje Groningen op de agenda. We hebben "ons" rondje goed op de kaart gezet en dat moet natuurlijk ook zo blijven. Dus wie weet er een mooi, leuk, avontuurlijk, of wat dan ook voor rondje voor deze maand? Laat het even weten via dit forum.
Voor dit rondje zal ik extra koek bakken, omdat dit voorlopig voor Ronald en mij het laatste rondje Groningen zal zijn. Op 3 novemer vertrekken we naar Las Vegas. Nee niet om te trouwen, maar om de route die wij voor ons bedrijfje ("FietsAmerika") hebben uitgezet, nog een keer te fietsen. In januari gaan we deze route voor het eerst als begeleiders met een groep fietsen. Nieuwsierig? Kijk eens op http://www.fietsamerika.nl
Maar eerst nog fietsen en taart/koek eten met al die gezellige fietsers van het rondje
Groningen!!

Tot zondag 10-10 om 10 uur bij het Peerd voor het station Groningen.

Groeten,
Ineke en Ronald
Hallo allemaal,

Het lijkt ons leuk om weer een rondje Groningen te gaan fietsen.
Wij zijn om 10.00 uur aanwezig. :D

Ronnie en Linda
Is er al eens een rondje de Noord/oost-hoek/kant op geweest? Richting Loppersum e.o.? Ik heb in die hoek wel een favoriet rondje.
Ik hoor het wel als er belangstelling voor is. (= ik ben er dus)
De voorspellingen voor zondag zijn tot nu toe helemaal niet verkeerd:
Niet meer zo warm, maar wel zon (met 'n wolkje) en weinig kans op regen.
Cilia
Hallo Ineke en de rest,

Wij zijn natuurlijk van de patij bij deze afscheidsfietstocht. Wij fietsen meestal ten zuiden en zuidwesten van de stad, maar zijn altijd in voor nieuwe ervaringen (richting het noord-oosten). Hopelijk kan ook dan de korte fietsbroek weer aan.
Tot zondag,
Geke en René
Wij proberen er ook te zijn a.s. zondag.
En als Cilia een leuke route naar de Noord-Oost kant weet, prima.

Aanstaande zondag is ook de 4 mijl wat betekent dat het erg druk kan zijn in de stad en er zullen zekere delen zijn afgesloten. Misschien is het dan handig om bijvoorbeeld bij Kardinge af te spreken om zo de drukte te vermijden?

Hans en Saskia
Ik ben er komende zondag ook weer bij, en waarschijnlijk komt een klasgenote ook mee fietsen dus wanneer die ook meefietst krijgen we ook wat verjonging in de groep :P .

Ik weet niet waar de 4 mijl langsloopt, maar stationsgebied blijft toch wel toegankelijk?
Ik weet niet waar de 4 mijl langsloopt, maar stationsgebied blijft toch wel toegankelijk?
De 4 mijl loopt over de Hereweg maar een groot gebied eromheen wordt afgesloten. Voor het vertrek zal het niet zo'n probleem zijn, maar de terugkomst gaat heel lastig worden. Zeker voor de mensen die fiets op de auto mee willen nemen zoals wij. Ook het treinverkeer kan dan verstoord zijn.
Beste rondjes fietsers,

Als iedereen die met de auto komt, deze net buiten de stad parkeert en dan op de fiets naar het station komt, kunnen we gewoon daar om 10 uur verzamelen. Op de fiets kom je meestal wel overal doorheen of omheen. Als het station echt niet mogelijk is, kunnen we het parkeerterrein van IKEA misschien overwegen?
Laten we via dit forum het eea be- en afspreken en uiterlijk zaterdagmiddag 18.00 uur bekend maken wat de definitieve vertrekplaats is. Mogelijk dat de niet-Groningers niet weten wat en waar Kardinge is.
Cilia, een rondje oost Groningen lijkt mij prima. Daar kom ik niet elke week.

De weergoden lijken nog steeds goedgehumeurd, dus dat wordt weer genieten!

Tot zondag 10 uur,

Groeten Ineke en Ronald
De 4 mijl begint om 13:00, dus start bij het station zal nog niet zoveel problemen opleveren. Terugkomen is ev een ander verhaal. Oa het Transferium Haren en Ikea worden ook ingezet als parkeerplaats.

Kiel Windeweer is een loopvrije zone met gratis parkeren, dus desgewenst kunnen we daar ook starten met koffie en appeltaart, maar voor de stadjers is dat uiteraard minder voor de hand liggend ;)
ook wij fietsen zondag weer mee.
paulus en co
Een ander alternatief is om bij het Noorderstation af te spreken.
Dan kunnen mensen ook nog met de trein komen.
Het lijkt mij het handigst, wanneer we gewoon om 10.00 uur voor vertrek verzamelen bij het het Peerd voor het station. Als iedereen zijn auto parkeert buiten de stad of op een plek van waar hij/zij denkt eenvoudig ook weer weg te komen is er niets aan de hand. Om 9.30 uur kun je nog op alle parkeerplaatsen in het buitengebied je auto kwijt. We kunnen er voor kiezen om bij terugkomst een andere locatie te kiezen van waaruit iederen zijns weegs gaat. De een naar zijn auto, de ander op de fiets terug naar huis of naar het station. Ik ben vele malen in de stad geweest tijdens de 4 mijl en kon overal komen op de fiets behalve op de finishlijn. Dus mijn voorstel is: vertrek vanaf de gebruikelijke plek en onderweg beslissen we wel waar we afscheid nemen.
En het weer wordt fantastisch!!!!!

Tot morgen,

Ineke
Ik denk dat we met de trein komen en terug naar huis fietsen.
Willen jullie op ons wachten voor vertrek?

Als je twijfelt of we nog komen, bel me dan even op 0611005541.

Hans (en Saskia)
Dus het blijft 10uur Peerd, en ik word jullie reisbegeleider door noord-oost Groningen??
Ergens tussen 70-80km oke? of zijn er medefietsers die dat te veel vinden?
Tot morgen Cilia
Ik moet helaas verstek laten gaan omdat ik de vertrektijd niet ga halen. Tien oktober tweeduizend tien om tien over tien neem ik het risico bij een actie van een lokale middenstander 'op de koffie te komen'.

groet, Jaap
Hans en Saskia natuurlijk wachten we op jullie!!!! Cilia alvast bedankt dat je ons morgen als reisleider wilt begeleiden!

Tot morgen!!!

Groeten, Ineke
Hee allemaal,

Het was vandaag weer een super leuk rondje, met een frisse start maar een heerlijk warm vervolg onder een strakblauwe lucht. Helaas kunnen wij er (in ieder geval) de volgende 2 keren niet bij zijn, maar we hopen jullie volgend jaar weer te zien. In ieder geval veel plezier tijdens de komende tochtjes door Groningen.
Ineke en Ronald: heel veel plezier tijdens jullie vakantie en heel veel succes met jullie eerste tocht door Amerika. We horen de verhalen wel als jullie weer terug zijn.
Paulus en Co: heel veel plezier tijdens jullie vakantie, geniet er van!

Ronnie en Linda :D
Op de tiende dag van de tiende maand in het jaar tweeduizendtien vertrekken om tien over tien veertien fietsers bij het Peerd van Ome Loeks in Groningen om de noord-oost hoek van de provincie Groningen te verkennen. Celia nam deze keer het voortouw en had een mooie route uitgezet.

Afbeelding

We verlaten de stad en begeven ons al snel op de ‘oude stadsweg’ richting het noorden. Het patroon is telkens hetzelfde. In het vlakke Groninger land verschijnt in de verte een kerktorentje of een molen. Soms beide. Langzaamaan zien we deze groter en groter worden als we steeds dichterbij naderen. Totdat we vlak langs fietsen. De dorpjes beslaan meestal maar een paar straten. Dan is de kerk voorbij en we verlaten het dorp weer. In de verte tekent zich de volgende toren af.
Zo komen we door dorpjes met poëtische namen als Garmerwolde, Thesinge Stedum en Loppersum. In Westeremden hebben we naast de boerderij van de kunstenaar Helmantel een stop. Broodtrommels en thermosflessen komen tevoorschijn. En… een prachtige taart!

Afbeelding

Afgelopen jaar zijn Ronald en Ineke de drijvende krachten geweest achter het ‘Rondje Groningen’. Ooit begonnen na een uitdaging op het forum. Nu is het een instituut geworden waar een groepje fietsers elke maand reikhalzend naar uit kijken. En met name door het enthousiasme van Ronald en Ineke. Helaas kunnen zij er de komende maanden niet bij zijn omdat ze dan met hun fietsreisburo gaan starten. Met hun kun je in Amerika en onvergetelijke reis maken. En als dank voor hun inzet en om ze succes te wensen hebben de medefietsers een toepasselijke taart laten maken.

Afbeelding

De taart overleefde de stop niet en daarna ging het verder onder een strak blauwe hemel. We passeren Loppersum, Leermens en Bierum. Daarn gaat het voor de wind weer terug richting Groningen. Na de kerktoten van Spijk zitten we lange tijd tussen de weilanden. Op de speelplaats van de OBS te Oldenzijl laten we zien dat we het kind in ons nog niet kwijt zijn.

Afbeelding

En dan het laatste stuk waar we fluisterend door Doodstil fietsen om via Stitswerd te eindigen in Onderdendam. Daar splitst de groep zich. Een deel neemt bij de molen nog een versnapering. Een ander deel moet doorfietsen.

Na uiteindelijk 80 kilometer kom ik thuis en ik denk: ‘Dat was een mooie dag!’.

Celia bedankt voor de mooie route. De andere fietsers bedankt voor de gezelligheid! Het volgende rondje is de tweede zondag in november. Dat is de 14e. Dan zijn we precies één jaar bezig. Er komt nog een aankondiging van op het forum.
Lieve mensen,

Wat een fantastisch rondje hebben we vandaag beleefd. Mooi weer, een prima reisleidster, een prachtig landschap en vooral allemaal lieve en aardige mensen. Maar bovenal willen wij Co bedanken voor de wel zeer bijzondere taart die zij, speciaal voor deze gelegenheid, heeft laten maken door de dochter van Hans en Saskia. Bijna zonde om je tanden in te zetten. Gelukkig is het voor de meeste fietsers niet nodig om aan de lijn te doen en konden we met z'n allen genieten van dit kunstwerk. Wat hebben we in het afgelopen jaar een enthousiaste, hechte en gezellige groep weten te vormen. We zullen jullie missen. Eind februari zijn we weer terug om op de fiets en wandelbeurs te staan voor "http://www.fietsamerika.nl". In maart fietsen we dus weer mee!!
Het estafettestokje is doorgeven en wij zullen jullie tochten volgen via dit forum. Ons kun je volgen via het blog: http://www.omaenopafiets.nl
Veel succes met het rondje komende maanden.
Heel hartelijk dank allemaal voor alle gezelligheid en warme belangstelling!!!

Groeten,
Ronald en Ineke