Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Saludos de Andalucía - Forum Wereldfietser

Saludos de Andalucía

De laatste twee weken van september hebben Karlijne en ik nagezomerd op de fiets in Andalusïe. Heerlijk weer gehad, zeer afwisselend landschap en veel hoogtemeters gemaakt. Echt een aanrader voor eind september!

Hieronder een kleine impressie. Globale route Malaga - Granada - om de Sierra Nevada heen via Trevelez, Laroles en La Calahorra - Guadix - Cazorla - Huelma - Granada - de Sierra in naar de Pico - Almunecar - Malaga.


Typische idyllische witte dorpjes met kasseien (Alfarnate)
Afbeelding


Alhama de Granada
Afbeelding


Klim naar Laroles
Afbeelding


Afdaling naar La Calahorra vanaf de Puerto de Ragua
Afbeelding


Olijven, vijgen, amandelen en zelfs bananen en chirimoya's
Afbeelding


Net voor Alicun de Torres
Afbeelding


Klim vanaf Alicun de Ortega naar het noorden.
Afbeelding


Vele olijfboomgaarden tussen Alicun de Ortega en Huesa
Afbeelding


Idem tussen Alicun de Ortega en Huesa
Afbeelding


Onverhard vlak voor Huesa
Afbeelding


Balkonnetjes in Cazorla
Afbeelding


De weg tussen Guadelahortuna en Iznalloz was opgebroken en dus onverhard voor 20 km (wel de weg voor onszelf)
Afbeelding


Op 2700 meter hoogte in de Sierra Nevada, richting de Pico
Afbeelding


Sierra del Chaparral tussen Granada en Almunecar
Afbeelding
Mooi fietsen daar, en een paar hele mooie foto's Anneke!
Die doeken in Alhama de Granada komen me niet bekend voor, maar ik was er dan ook in september (2006).
Bedankt voor het delen van je route en de foto's! Fijn dat jullie het leuk hebben gehad.
Sommige plekjes zijn heel herkenbaar :wink:
Het zijn mooie foto's en moeilijk voor te stellen dat het daar in werkelijkheid vele malen mooier is :D .
wow! Dat ziet er wel uit als een plaats waar ik ook nog wel wil fietsen!! :-)
Wij hebben in september een soortgelijke fietstocht gemaakt: drie weken van Malaga over Puertollano, Cuenca , Sanguesa door de Ptreneeen tot in Lourdes.
Dezelfde afwisseling van mooie olijfboom landschappen, enorme vlaktes met de molens van La mancha en prachtige natuurgebieden van Alto Tajo;
Bij gebrek aan campings hebben we de meeste malen wild gekampeerd, wat ook niet altijd gemakkelijk is een vlakte waar geen enkele struik of boom staat.

Een echt prachtige tocht was het.

Hein