Ik had 500gr voer bij me toen ik wegging, toen dat bijna opwas kreeg ik weer een halve kilo van iemand. Ik ben op zich niet bezig met hoeveel kilometer ik haal, want als er een stad is en ik van alles moet aanvullen kost het tijd. Als het mooi weer is rij ik tot 20.00 door, als ik moe ben, neem ik meer pauzes, als ik leuke mensen ontmoet neem ik daar de tijd voor, beetje going with the flow. Als ik dan met het metertje het bij ging houden, weigerde die meter af en toe of stond spontaan op nul, dus dat werkte vaak niet. Nu ik weet dat 40km met tegenwind haalbaar is, en ik een paar dagen 63kilometer heb gereden, weet ik wel dat het alleen maar meer kan worden als ik meer ga fietsen deze winter.Rongyos schreef:Ook al ben je al weer terug, toch nog wat tips van een 'medefietser met de hond'. Ook wij hebben wat meer voort te trekken dan anderen, de hond zelf (17kg) en voer en wat andere hondenbenodigheden, wij hebben daarvoor een tandem met een (kinder)fietskar er achter zie:
http://www.facebook.com/photo.php?pid=2 ... 1313790195.
(ook wij trekken veel bekijks zoals je ziet)
Wij nemen halve dagporties voer mee, en vullen dat aan met wat we lokaal vinden, om gewicht wat te beperken. De hond loopt meestal 2 keer per dag mee, steeds een km of 5 maximaal, als het heuvelop gaat mag ze ook uitstappen. Met de hond naast de fiets rijden we maximaal 16, 17km per uur, jouw hond heeft wat kortere pootjes dan die van ons, ik kan mee voorstellen dat je dan minder hard kan gaan. Dag afstanden zijn voor ons gem 70-80 km, als het erg klimmen is 50-60, tegenwind helpt zeker niet mee. Onze gemiddelde snelheid volgens t tellertje is zo tussen de 13-17km/h, in de praktijk leggen wij (met stops) 10km af in een uur, voor 80 km, ben je dus 'bruto' 8 uur onderweg.
Roef
Wat gewoon ook veel tijd kost is tent laten drogen, eten koken en koffie zetten, uit budgetaire beperkingen, kan ik me geen restaurant veroorloven.
Ik ben wel beniewd naar jullie paklijst, want op de foto hebben jullie bijzonder weinig bagage, of hebben jullie geen kampeerspulen bij je?