Additionally, paste this code immediately after the opening tag: op zoek naar een fiets in zuid amerika - Forum Wereldfietser

op zoek naar een fiets in zuid amerika

hallo, wij vertrekken binnenkort richting zuid amerika...Peru, Bolivie,chili, argentinie.. wij proberen van hieruit een plek te vinden onderweg waar weeenfiets zouden kunnen aanschaffen om het deel van de reis door chilli en argentinie te fietsen.. Met fietstassen...

Ik vind maar moeilijk info hieromtrend...
Kan er iemand ons wat raad geven hieromtrend??
Alvast bedankt

flip en lotte
Waar zou je die fiets + tassen willen kopen? Noorden, zuiden, midden?
In Chili en Argentinië heb je de meeste kans om ook tassen te vinden.
Salta (Argentinië) heeft in ieder geval een aantal goede fiestenzaken en ook El Calafate (Argentinië) heeft behoorlijk wat buitensportzaken.

Als je meer details geeft kan ik misschien beter helpen!
In Lima zijn i.i.g. Scott mountainbikes te koop. Even zoeken of je die in Miraflores, Barranco, of San Borja tegen zult komen.
In Peru zijn het aantal zaken erg beperkt. Bovendien zijn Peruvianen in mijn ervaring niet altijd even betrouwbaar. In Argentinië en Chili daarentegen vind je enkel sportgebieden waar je wel goed materiaal moet kunnen vinden. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Bariloche, Pucon, ...

In Villarrica baten twee Zwitsers een hostel uit nadat ze zelf heel de wereld zijn rond gefietst. Ze hebben een zwak voor fietsers (heel het hotel hangt vol fotos van passeerende vakantiefietsers). Beat verhuurt mountainbikes maar fietst ook zelf nog. Hij kan je waarschijnlijk wel info geven over hoe hij aan materiaal geraakt. (hij spreekt engels, duits met een zwitsers accent en spaans).

veel succes!

net gevonden: http://www.torresuiza.com/ (beat is ook een beetje een nerd, vandaar de website en de pc voor toeristen draait op linux :-) )
Ik zou Santiago proberen. Dat is de stad met de meeste fietsenzaken in heel zuid Amerika (voorzover ik het gezien heb). Rond het kruispunt van de straten San Diego and Coquimbo barst het van de fietsenwinkels.
Succes, Ali