door
Wim » di 28 sep, 2010 21:53
iK heb momenteel zelf de 50 mm Marathon Extreme erop. Dat is een prima band, lekker licht, comfortabel en met veel grip op ruwere ondergrond. Hij schijnt niet superlang mee te gaan (6000 km?) maar dat is voor mij geen probleem. Op asfalt valt de rolweerstand me voor een dergelijke band met grote noppen nog wel mee, maar toch zou ik behalve de snelle Panaracer Pasela en deze Extreme eigenlijk ook nog een mooie meer allround band willen. In principe is die Tavelcontact dat soort band, maar liever had ik toch 50 mm, en wat minder gewicht. Mij persoonlij kan het geen bal schelen als een band eens in de paar duizend km lek gaat, als dat de prijs is die ik betaal voor soepeler rijden. Op dezelfde manier kan levensduur mij persoonlijk niet heel erg boeien, zolang het niet zo dol wordt als bij de nieuwe Pacenti Paris-Moto voor het 650B formaat: vermoedelijk ongeveer 2000 (wel heel snelle) kilometers. Ik snap dat dat anders wordt als je naar het andere eind van de wereld wilt fietsen, maar dat doe ik toch niet.
Wim