Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fahrradmanufaktur - Forum Wereldfietser

Fahrradmanufaktur

Rijd nu op een Trek waar ik zeer tevreden over ben, deze heeft toch echter behoorlijk wat kilometers gemaakt. Ik wil een nieuwe fiets aanschaffen in de komende maanden, binnenkort komen de nieuwe modellen van Trek.

Waarschijnlijk koop ik weer een Trek, maar nu zag ik op internet een fiets die mijn aandacht trok:

Fahrradmanufaktur T400

Kan iemand zijn positieve/negatieve ervaringen met dit merk plaatsen?

Groeten, Robert lllllll

Prima fiets!

sober, geen overbodige poespas, mooi gesoldeerd strak frame.

heel veel fiets voor weinig geld

Veel duitse wereldfietsers rijden hierop
Deze fiets is nog behoorlijk zwaar voor een reis-fiets, duitse zware degelijkheid. Door het zware gewicht liet ik deze fiets staan in de winkel(schuur beter gezegd).
Ellen R schreef:Deze fiets is nog behoorlijk zwaar voor een reis-fiets, duitse zware degelijkheid. Door het zware gewicht liet ik deze fiets staan in de winkel(schuur beter gezegd).
Hoi Ellen,
Wat is er zwaar aan die fiets? Aan het frame zal het niet liggen. Stalen frame van 2 kg geldt immers als te licht voor bepakking. 3 kg is al extreem zwaar. (60 cm, herenframe)
De andere onderdelen zijn allemaal aardig bekend en gekke dingen zitten er niet op.
Het lijkt me een prima trekkingfiets. Hopelijk is ie wel groter dan de kleine plaatjes op hun site :wink:
Leon
Ik heb net een T400 gekocht. Juist vanwege de no-nonsense kwaliteiten en no-nonsense prijs. Goede onderdelen (standaard Tubus drager achter), één van de weinige framebouwers die nog in staal werkt. Bij proefrit heerlijk rustige, stabiele rijeiegenschappen, keurig afgewerkt frame. En ziet er niet zo flashy uit dat de eerste de beste fietsendief hem er uit pikt. Zal je weten te vertellen of ik over een paar maanden nog tevreden ben...

Groetjes,

Astrid
Ellen R schreef:Deze fiets is nog behoorlijk zwaar voor een reis-fiets, duitse zware degelijkheid. Door het zware gewicht liet ik deze fiets staan in de winkel(schuur beter gezegd).
Zwaar Ellen?

voor een reisfiets?

Dan krijg ik hier toch echt het idee dat je nog niet eerder een 'reis-fiets' gezien hebt. Deze fiets is beslist niet zwaarder dan andere 'reis-fietsen' hoor. Ik denk zelfs dat de sobere bouw en het ontbreken van allerlei poespas deze fiets zelfs lichter maakt dan veel van z'n concurrenten.

Dick

Misschien kan Astrid ons vertellen hoe zwaar haar T400 weegt.

Meten is weten!


Gerd

Correcte frames en altijd zeer netjes afgemonteerd. En je vind ze vooral bij serieuze fietsenmakers. Dat op zich zegt ook al wat.
/Marten

Hallo,

Mijn 52 cm Fahrrad Manufaktur T-400 weegt inclusief Tubus Tara voordrager 16,2 kg. (gewogen met een "zwaar" Brooks zadel ipv het standaard Selle Royal zadel)
Dit lijkt me niet zwaar voor een fiets met spatborden, dragers, verlichting en standaard.

Groeten,

Marco
Uhh, ik heb mijn 51 cm niet gewogen (Marco, hoe kom jij aan een 52 frame???), maar ik kan je wel vertellen dat het fietsje inclusief Tubus dragers voor en achter een STUK lichter is dan mijn vorige fiets, een Giant Expedition editie 1991. En handzamer, want bijna een halve meter korter. Hij paste zowaar in de achterbak van een auto!

Ik baal trouwens wel een beetje... had mijn spiksplinternieuwe fietsje nog geen twee uur toen ik er al hard mee tegen de grond smakte... de ketting liep er af toen ik bij de eerste serieuze helling terugschakelde op het kleine blad, en ik zat vast in mijn klikpedalen... achterdrager en stuur gekrast. En er zit een braampje in de staande buis, zodat mijn zadelpen ook al flink gekrast is bij het verstellen...

Hoop dat het de nieuwigheid is... voor de rest een perfect rijdend fietsje.

Groetjes,

Astrid

Hallo Astrid,

Foutje, ik heb inderdaad een 51 cm frame.

Het probleempje van het eraf lopen van de ketting, is een schoonheidsfoutje van de fietsenmaker. Begrenzing van de voorderailleur om de slag naar het kleine blad te stoppen staat iets te ruim afgesteld.

Succes met de fiets.

Marco
Avanher schreef:Ik heb net een T400 gekocht. Juist vanwege de no-nonsense kwaliteiten en no-nonsense prijs. Goede onderdelen (standaard Tubus drager achter), één van de weinige framebouwers die nog in staal werkt. Bij proefrit heerlijk rustige, stabiele rijeiegenschappen, keurig afgewerkt frame. En ziet er niet zo flashy uit dat de eerste de beste fietsendief hem er uit pikt. Zal je weten te vertellen of ik over een paar maanden nog tevreden ben...
Hoi Astrid,

Nu een half jaar verder. Nog steeds tevreden over je Fahrradmanufaktur T400?

Erix