Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mesto plantenspuit - Forum Wereldfietser

Mesto plantenspuit

Hallo
Iem ervaring met zo'n Mesto plantenspuitachtig apparaat om fiets schoon te maken.
Ik wil ff wat spulletjes verzamelen om mijn fiets beetje goed te onderhouden.
Leek me wel handig die Mesto
http://rose.nl/accessoires/onderhoud-ve ... ail2=17135

Gr
Jeroen
Je kan toch ook gewoon een tuinslang gebruiken? Wij hebben een gardena sproeknop die we kunnen verstellen op krachtigere standen. Of zeg ik nu iets geks (je woont op een flat bijvoorbeeld) ?
Ideaal om de fiets na de veldrit door regen en modder af te spuiten, vooral als u de fiets daarna nog in de auto moet transporteren.
Da's toch wel makkelijk, kan de fiets schoon de drager op of de auto in.
Zelf gebruik ik gewoon de tuinslang, maar als dat geen optie is zou ik naar de landbouwvereniging / welkoop / acm-winkel / oid gaan en voor de helft zoiets kopen.....
jgense schreef:Iem ervaring met zo'n Mesto plantenspuitachtig apparaat om fiets schoon te maken.
http://rose.nl/accessoires/onderhoud-ve ... ail2=17135
Er staat dat er maximaal 3 bar druk in kan. Dat komt behoorlijk overeen met de druk in de gemiddelde waterleiding, dus dan weet je ook precies wat het apparaat presteert: weinig.
Neem een emmer en een flinke oude borstel.
Leon
thanks,bespaart me weer geld inderdaad.
Afbeelding

Het gemakkelijkst/ best gebruik je een doek en een spuitbus met wax, uit de autmotive of een setje als deze van pedro's, eerst het grove spul met de borstel eraf en dan met een doek en spuitbus de boel weer laten glimmen. Bij een grote beurt alles eraf draaien en alles voorzien van propere montage pasta.

Succes en poetze.
Afbeelding 8 euro 40 is toch een aantrekkelijke prijs :lol:
Een MTB dik onder de modder en het leven is te kort voor schoonnmaken met alleen een emmer en borstel!
Zo slecht vind ik dat ding nog niet. Met 3 bar kan je nog heel wat doen als er een goede spuitkop op zit. En voor wie zoals ik geen kraan in de buurt heeft is dit toch reuze handig.
m-gineering schreef:Een MTB dik onder de modder en het leven is te kort voor schoonnmaken met alleen een emmer en borstel!
Tja, na iedere grotere tourtocht staat er meestal wel een cabine met hogedruk.... zie toch te vaak fietsen voorbij komen waarvan de lagers aan gort gespoten zijn met water, bij ons lukt een aardige grote beurt wel met een borstel, lucht en een flesje bike lust.... maarja, als het snel snel moet.

Ik zou zelf eerder inversteren in een compressor voor thuis dan in een draagbare water spuit...

Bas
Volgens mij is het af te raden met hoge druk je fiets schoon te spuiten.

Drukspuitwater komt op plekken waar geen water mag komen. Met druk er in en het water kan er nooit meer uit en zet aan tot roest en dergelijke.

Rob
rob,mesto is geen hoge druk
Net zo min als een tuinslang waar je sproeier een beetje fijn staat afgeregeld. Ik zet er altijd eerst de tuinslang op en lkaat dat dan inweken. Vervolgens ga ik met een emmer met autoshampo sop aan de gang. Erg goed mijn best doe ik meestal niet.
Wim
alime schreef:Volgens mij is het af te raden met hoge druk je fiets schoon te spuiten.

Drukspuitwater komt op plekken waar geen water mag komen. Met druk er in en het water kan er nooit meer uit en zet aan tot roest en dergelijke.

Rob
Het is niet de bedoeling dat je het zadel eruit haalt, de slang er in hangt en wacht tot er geen bruin water meer uitkomt. :roll:


Maar je moet met een fiets door de regen kunnen rijden, en banden, velgen, onderkant zadel, ketting, framebuizen voorderailleur etc kun je dus uitstekend met een slang afsproeien.
Mijn schatje gaat hij mee onder de douche. Tuin heb ik niet. Met een afwasborstel en verdunde Cyclon veroplosser krijgt ze dan een goede beurt, vooral de velgen. Vinden we heerlijk. Daarna krijgt ze nog een lekkere massage met Turtle autowas.
bikelike schreef:Mijn schatje gaat hij mee onder de douche. Tuin heb ik niet.
Als je een douche hebt een een balkon waar jezelf en je fiets tegelijk op passen en er genoeg beweegruimte over blijft om een fiets te wassen kom je een heel eind.

Gardena heeft een koppelstukje dat past op mijn douchemengkraan ipv de doucheslang. Met een rol Gardena tuinslang kan ik vanaf daar naar het balkon en daar mijn fietsen lekker poedelen. En geen problemen met lekkage, want de aansluitingen zitten of boven de douchebak of op het balkon.

--
Andreas
jgense schreef:rob,mesto is geen hoge druk
Was eigenlijk in het algemeen bedoeld. Ook met zadel er op is hogedruk gewoon niet goed, zoals al hiervoor gesteld door anderen. Nog beter....laat het vet en viezigheid gewoon zitten. Beetje water eenmaal per jaar is voldoende tenzij eenmaal per jaar door flinke regen vaart. Met al dat schoonmaken beschadig je uiteindelijk toch meer, denk ik.
Rob
Nog mooier 6 Bar en met een accu :? Afbeelding