Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegende roeifiets - Forum Wereldfietser

Vliegende roeifiets

Als dit toch in fiets en vliegtuig hoort moet de moderator het maar verhuizen:
http://www.youtube.com/watch?v=0E77j1imdhQ&

Voorzien van de roeifietsaandrijving van Derk Thys!
Als daar niet alleen vóór maar ook tijdens de start een roeifietser in had gezeten dan hadden ze die toch wel in beeld gebracht? Die jongens en meisjes zijn toch niet dom?

Op youtube komt het wel vaker voor dat er alles in beeld komt behalve datgene waar we allemaal op zitten te wachten.

Leon
Hallo,

Allereerst Marten bedankt voor de link naar Youtube en Leon bedankt voor de altijd alerte en kritische blik.

Ik ben fietser maar heb ook zo'n 30 jaar in de luchtvaart gewerkt.
Een vliegtuigje voortbewogen door een trappende fietser is al eerder vertoond en heeft zelfs met gemak het Kanaal overgestoken.

Dit vliegtuigje is echt uniek, wordt gesponsord door Bombardier (een Canadese vliegtuigfabrikant). Het unieke is de manier van voortbewegen n.l. met een vleugelslag zoals vogels vliegen dus. Dat is op deze manier nog niet eerder vertoond en dan is de fietser in dit geval, jammer voor de wereldfietsers, eigenlijk een beetje ondergeschikt.

Omdat dit soort vliegtuigjes uiterst licht worden gebouwd, crashen ze ook erg snel. Dat is o.a. de reden dat er 's morgensvroeg of juist laat op de dag gevlogen wordt om turbulentie te vermijden. Dat is ook de reden dat er geen auto naast gaat rijden om een foto/filmpje van de trappende man/vrouw te nemen.

Vriendelijke groet,

Hans Stalpers
hans stalpers schreef: ...Een vliegtuigje voortbewogen door een trappende fietser is al eerder vertoond en heeft zelfs met gemak het Kanaal overgestoken...
Die Gossamer Albatross die door een fietser aangedreven het Kanaal overstak, vind ik zo'n mooi project dat 'ie wat mij betreft best een link verdient:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gossamer_Albatross

Hermen
hans stalpers schreef:Dat is ook de reden dat er geen auto naast gaat rijden om een foto/filmpje van de trappende man/vrouw te nemen.
Noem mij dan maar, zoals ze het in het filmpje zelf noemen, een "distinguished but elderly scientist who states it can be done" ... without a car. :wink:
Leon