18 versnellingen, groot bereik en een mooie plek in de fiets.
Nicolai heeft al heel lang techniek om van te kwijlen!!!
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Iedereen die met veel bagage de bergen beklimt is een groot deel van de dag aan het fietsen met op het voorblad minder tanden dan op het kransje. Die kleine voorblaadjes van tegenwoordig zijn erg klein, dus de krachten op de kettingen fors.PietV schreef:Het nadeel is dat bij grote vertragingen op de trap-as, het koppel op het aandrijvende tandwiel erg hoog wordt en de trek belasting op de ketting evenredig zal toenemen.
Achter een tandwiel 34 of groter is een oplossing. Dan zal de trekspanning op de ketting niet te groot worden. Nadeel is dan wel, dat in de hogere versnellingen de kettingsnelheid erg hoog wordt.Leon schreef:Iedereen die met veel bagage de bergen beklimt is een groot deel van de dag aan het fietsen met op het voorblad minder tanden dan op het kransje. Die kleine voorblaadjes van tegenwoordig zijn erg klein, dus de krachten op de kettingen fors.PietV schreef:Het nadeel is dat bij grote vertragingen op de trap-as, het koppel op het aandrijvende tandwiel erg hoog wordt en de trek belasting op de ketting evenredig zal toenemen.
Leon