Additionally, paste this code immediately after the opening tag: op TV vanaf 16 januari - Going South (herhaling) - Forum Wereldfietser

op TV vanaf 16 januari - Going South (herhaling)

op TV vanaf 16 januari 2011 - Going South (herhaling)


Veertig kilo bagage, moordende hitte in de Death Valley, oog in oog met een zwarte beer in Oregon en duizelingwekkende ravijnen in het hooggebergte van Colombia... welkom bij Going South. Vanaf 12 september 2010 en vanaf 16 januari de herhaling om 19.30 uur een 13-delige serie over vier fietsers die van Alaska naar het zuidelijkste puntje van Zuid Amerika fietsen op zoek naar duurzame initiatieven. Dat wordt lekkure tv 8)

Bron
Ja, de omroep wilde bijna gratis reclame maken op onze site. Eens zien of het programma wat gaat worden.
Het is een publieke omroep dus wat is daarop tegen?
Met de nieuwe plannen van de regering verdient de publieke omroep alle steun wat mij betreft. Voor je het weet hebben we alleen nog maar RTLLen :roll:
"Om met eigen ogen te zien, hoe het klimaat ervoor staat..."

Jaja...
Inderdaad dat van het klimaat is een beetje hypocriet 'gesponsord door KLM.....' :wink:
Maar alle gekheid op een stokje voor mij is het gewoon leuke fietstv!

Zo en nu op naar onze volgende buitenlandtocht, een double date in Waasmunster en Oude Aarde ! :wink:
Hee, das leuk. Daar hadden wij toen ook op ingeschreven, maar werden niet uitgekozen om het zuidelijke deel te doen; te oud zeker :D

Wel een leuk filmpje voor gemaakt toen als sollicitatie:


Mochten er nog bedrijven zijn die films willen uit zuid Europa, noord Afrika, zuid-oost Azië en Australië, dan hoor ik het wel :wink:
Groeten uit Parijs,
Ali

PS ons interview met TravellingTwo Friedel en Andrew is ook uit: http://travellingtwo.com/6260
Meer nieuws van onze eigen site zeer binnenkort...
Meer films van tour.tk te bekijken via Vimeoof YouTube.
Kijk ook naar de documentaire "Cycling the Americas" van BBC Scotland. In deze docu zien we Mark Beaumont op een Koga Miyata. Alle afleveringen staan op youtube. Dit is het eerste deel:

http://www.youtube.com/watch?v=jalPOQi9l9U
soprano schreef:Kijk ook naar de documentaire "Cycling the Americas" van BBC Scotland. In deze docu zien we Mark Beaumont op een Koga Miyata. Alle afleveringen staan op youtube. Dit is het eerste deel:

http://www.youtube.com/watch?v=jalPOQi9l9U
is dit het vervolg van Mark's 'racereis' "The Man Who Cycled the World" of kwam het erna? Hopelijk valt "Going South" op een of andere manier te bestellen (wellicht bij Deepeei Productions zelf), want afgaande op de trailer ziet het er alleszins veelbelovend uit : )

tikkeltje off-topic: zijn er (buiten Asiemut) nog films/documentaires die gaan over fietsreizen? Alvast bedankt : )
JorisG schreef:
soprano schreef:Kijk ook naar de documentaire "Cycling the Americas" van BBC Scotland. In deze docu zien we Mark Beaumont op een Koga Miyata. Alle afleveringen staan op youtube. Dit is het eerste deel:

http://www.youtube.com/watch?v=jalPOQi9l9U
is dit het vervolg van Mark's 'racereis' "The Man Who Cycled the World" of kwam het erna? Hopelijk valt "Going South" op een of andere manier te bestellen (wellicht bij Deepeei Productions zelf), want afgaande op de trailer ziet het er alleszins veelbelovend uit : )

tikkeltje off-topic: zijn er (buiten Asiemut) nog films/documentaires die gaan over fietsreizen? Alvast bedankt : )
Ja, "Cycling the Americas" kwam na "The Man Who Cycled the World". In deze laatste docu fiets hij niet alleen, hij beklimt ook nog eens twee bergen.

Ik weet zo geen andere docu's over fietsen, maar Google is je vriend :)
Misschien staat HIER nog wat tussen...?
JorisG schreef: tikkeltje off-topic: zijn er (buiten Asiemut) nog films/documentaires die gaan over fietsreizen? Alvast bedankt : )
Even zoeken in het forum. In het verleden hebben John, Minko (de Tovenaar) en ik wel vaker een berichtje over fiets tv geplaatst.
Blanche schreef:
JorisG schreef: tikkeltje off-topic: zijn er (buiten Asiemut) nog films/documentaires die gaan over fietsreizen? Alvast bedankt : )
Even zoeken in het forum. In het verleden hebben John, Minko (de Tovenaar) en ik wel vaker een berichtje over fiets tv geplaatst.
mag je graag de links hiervan posten (of per pb'tje doorsturen), ik krijg namelijk niks gevonden :(
Alvast bedankt :wink:
JorisG schreef: mag je graag de links hiervan posten (of per pb'tje doorsturen), ik krijg namelijk niks gevonden :(
Alvast bedankt :wink:
Dan moet ik ook heeeeel erg diep gaan zoeken. Volgens mij moet je zoeken onder de kop kletspraat en Algemene Reisverhalen. Van de winter heb ik er een gepost van een serie van een Engelsman die van noord naar zuid Amerika fietste in vier delen. De namen John telleman, De tovenaar en op mijn naam. En jij wil ze vinden toch :wink:

Goed eentje heb ik er al voor je gevonden http://wereldfietser.nl/phpBB/viewtopic ... 23&t=12233 Jij mag de rest doen er moet er ook een over Tibet staan op mijn naam.
Foei Blanche, je vergeet die docu over Marokko ;-)
http://wereldfietser.nl/phpBB/viewtopic ... 22&t=12091

Staat nog steeds online: http://player.omroep.nl/?aflID=4185801
Goed zo en dan nu nog die docu van die twee Canadezen die stiekem de Tibetaanse grens overgaan. Die staat ook nog ergens in het WF archief...... :wink:

Wij zijn trouwens ook nog es in Marokko op tv geweest alleen hebben we dat jammer genoeg niet zelf gezien http://wereldfietser.nl/phpBB/viewtopic ... 06&p=54169
Hi even wat antwoorden op eerdere posten. Onze serie is het gevolg van de Al Gore's documentaire die een beeld geeft dat de wereld ten onder gaat. Wij dachten laten we eens researchen en kijken naar grote en kleine initiatieven van mensen die hun uiterste best doen om er een schonere wereld van te maken.
Terwijl we dit idee hadden kwam vriend Harry Kikstra met het verhaal dat hij van Alaska naar Ushuaia ging fietsen en bedachten we dat dit een mooie manier zou zijn om deze serie te laten zien. In eerste instantie hadden we het idee dit samen te produceren maar kwamen erachter andere ideeën hierover te hebben dus hebben we besloten onze eigen weg te gaan en Harry fiets nu lekker in Zuid Amerika.

De serie heeft niet met Mark te maken die fiets om records te breken en wat hem ook lukt. Wij wilden juist rustig door het landschap reizen en in contact komen met locals en laten zien wat de gevolgen zijn van het menselijk ingrijpen. Niet met een wijzend vingertje maar op een leuke en vlotte manier zodat het ook de jongeren generaties kan interesseren.
fietsjunks schreef:"Om met eigen ogen te zien, hoe het klimaat ervoor staat..."

Jaja...
We hebben geprobeerd geen oordeel te vellen of het goed of slecht gaat. We proberen te laten zien wat de fietsers gefilmd hebben. De fietsers zelf zijn allemaal mensen die hun beroep hebben in bescherming of behoud van natuur, dus veel achtergrond informatie een interview of statement kunnen maken.

Wij geloven erin dat je dingen zo goed mogelijk moet ontwerpen, inrichten en dat mensen niet snel concessies zullen doen op hun leven dus gebruik blijven maken van vliegtuigen en andere vervuilende zaken. Dus is het goed dat de luchtvaart industrie hier mee bezig is en vind ik persoonlijk dat we dit moeten stimuleren.

De luchtvaart industrie is bij mijn weten de nummer 4 vervuiler in de wereld. Vleesindustrie is de absolute nummer 1 en de luier en transport industrie komen hierna. Ik denk dat er een vertekend beeld in de wereld is ontstaan over de werkelijke vervuiler. Ben erg benieuwd naar de reacties over de serie en hoop dat jullie met veel plezier kijken.

@Blanche, dank voor plaatsen en @Sonali, leeftijd speelt altijd een rol maar was zeker niet een doorslaggevende factor. Wij hebben heel veel aanmelding gehad en zeer zorgvuldig geprobeerd de beste teams te selecteren. In het Noord team is gelijk in het begin een fietser vervangen omdat het toch niet goed verliep en het zuid team was uiteindelijk ook een tweede keus, dus het is enorm moeilijk de juiste keuze te maken. Ik ben zelf erg blij met het resultaat en de fietsers verdienen een enorme pluim voor hun gigantische inzet die ze hebben getoond.

Groetjes,

Milan (cameraman/producer)
Oh ja ik weet nog 2 fiets docu's van mensen die zich ook hadden ingeschreven.

1. No bikes land van Manuelo Bustello (Argentinie) (over de klim van een 6500meter hoge vulkaan en de afdaling die volgt), in opdracht voor Giant.

2. Ik kan de naam niet vinden maar de fietser/filmer is Lars Reykemeyer (Duitsland) en heeft een mooie film gemaakt van zijn fietstocht van de westkust US naar de Oostkust.

Mochten er nog meer te binnen schieten zal ik ze melden hier.

Gr. Milan
Op de BBC is uitgezonden: "The Man who cycled the America's".
Over Mark Beaumont die van (hoe voorspelbaar) Alaska naar Zuid-Amerika fietst. Hij voegt echter een uitdaging toe, namelijk het beklimmen van Noord- en Zuid-Amerika's hoogste bergtoppen, binnen één klimseizoen.

http://www.bbc.co.uk/blogs/cyclingtheamericas/

(Verkrijgbaar via minder legale bronnen...)
Wereldfietsen op TV vanaf 12 september - Going South

Veertig kilo bagage, moordende hitte in de Death Valley, oog in oog met een zwarte beer in Oregon en duizelingwekkende ravijnen in het hooggebergte van Colombia... welkom bij Going South. Vanaf 12 september op Nederland 3 een 13-delige serie over vier fietsers die van Alaska naar het zuidelijkste puntje van Zuid Amerika fietsen op zoek naar duurzame initiatieven. Dat wordt lekkure tv 8)

De producenten zijn inmiddels ook lid van de Wereldfietsergroep op Vimeo geworden!

- Nederland drie
- 23.50 - 00.20 uur


Bron
Kunt u ook Nederland 3 online kijken?

We hebben geen televisie, maar wel internet.
Blanche schreef:Wereldfietsen op TV vanaf 12 september - Going South

Veertig kilo bagage, moordende hitte in de Death Valley, oog in oog met een zwarte beer in Oregon en duizelingwekkende ravijnen in het hooggebergte van Colombia... welkom bij Going South. Vanaf 12 september op Nederland 3 een 13-delige serie over vier fietsers die van Alaska naar het zuidelijkste puntje van Zuid Amerika fietsen op zoek naar duurzame initiatieven. Dat wordt lekkure tv 8)

De producenten zijn inmiddels ook lid van de Wereldfietsergroep op Vimeo geworden!

- Nederland drie
- 23.50 - 00.20 uur


Bron