Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 47 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3749 berichten
Na heel wat jaren fietsen heb ik besoten om eens een keer met de fiets op vakantie te gaan, hierop heb ik dan ook mijn mountainbike aangepast zodat ik alsnog tijdens mijn vakantie door de bossen kan scheuren en ook van camping naar camping kan komen. Hierbij dan ook mijn (all terrain) vakantiefiets.

Trek 8000 + BOB Yak + Vaude Discoverbox

Op de foto ben ik al op de terugweg van mijn rondje: Roermond-Luik-Dinant-Trier-Koblenz-Düsseldorf-Arnhem-Winschoten.

Afbeelding

Groeten, Bert
Omdat het komkommertijd is, hierbij een plaatje van onze tandem.
Is inmiddels al weer 3,5 jaar oud en heeft al heel wat kilometers gemaakt.

Afbeelding

Groeten, Wouter en Annie
Die tandem ziet er ook mooi uit. Zitten beide kettingen aan dezelfde kant?
Mooie combinatie Bert, bevalt dat, zo diep zitten? Ik was maar wat blij met m'n rechtop-zit afgelopen vakantie. En je Bob zit aardig vol zo te zien. Beetje veel meegenomen?

Hier mijn huidige vakantie(woon-werk)fiets. 2e hands (maar als nieuw) voor een mooi prijsje bemachtigd. Naderhand nog Magura's laten monteren.

Afbeelding

Hier op de foto doet de combinatie ook dienst als waslijn :D En ja, ik heb ook veel mee, maar dat is om mijn vrouw als niet fietser te ontlasten. Ik was na 1300km dan ook 5kilo kwijt...
nicolasfirst schreef:Die tandem ziet er ook mooi uit. Zitten beide kettingen aan dezelfde kant?
De fiets heeft geen voorderailleur die aanspraak op ruimte maakt, en dan is alles in lijn wel zo simpel, licht, goedkoop en stabiel
m-gineering schreef:
nicolasfirst schreef:Die tandem ziet er ook mooi uit. Zitten beide kettingen aan dezelfde kant?
De fiets heeft geen voorderailleur die aanspraak op ruimte maakt, en dan is alles in lijn wel zo simpel, licht, goedkoop en stabiel
Onze Avaghon tandem heeft ook geen voorderailleur, maar toch zitten de twee kettingen aan verschillende kanten van de fiets. Ik zal eens bij Re-Cycle navragen waarom ze dat doen. Wordt daar nu wel nieuwsgierig naar.

Nico
Gaat alweer een jaartje of negen mee, hoewel al heel wat onderdelen (incl. frame) zijn vervangen. En dan heb ik t over de fiets natuurlijk, niet over de hond :P

Foto is in Roemenië geschoten (Baia Mare), dit jaar wordt t Ierland.

Komt-ie:

Afbeelding

Roef
Wouter schreef:Omdat het komkommertijd is, hierbij een plaatje van onze tandem.
Is inmiddels al weer 3,5 jaar oud en heeft al heel wat kilometers gemaakt.

Groeten, Wouter en Annie
Is de fiets, dames gaan voor of dwergen gaan voor? :lol:
Mooi fiets :wink:
Wow, nog een mooie tandem. Blij dat hier de stoker een zelfde stuur heeft als bij ons.Mijn vrouw begon zich al zorgen te maken dat ze enige was met een dergelijk stuur ;-)
Johojo schreef:Mooie combinatie Bert, bevalt dat, zo diep zitten? Ik was maar wat blij met m'n rechtop-zit afgelopen vakantie. En je Bob zit aardig vol zo te zien. Beetje veel meegenomen?

Hier mijn huidige vakantie(woon-werk)fiets. 2e hands (maar als nieuw) voor een mooi prijsje bemachtigd. Naderhand nog Magura's laten monteren.

Hier op de foto doet de combinatie ook dienst als waslijn :D En ja, ik heb ook veel mee, maar dat is om mijn vrouw als niet fietser te ontlasten. Ik was na 1300km dan ook 5kilo kwijt...
Bij mij geld hetzelfde ik heb er ook aardig wat bagage op, maar mijn vriendin had daarintegen haast niks bij zich. Ik had nergens geen last van, van het 'diepe' zitten, ik fiets dan ook (tien)duizenden kilometers per jaar op mijn fiets, en zo oud ben ik dan ook alweer niet (20jr.).

Ik heb het alwel veel gehoord dat mensen met behulp van de BOB kar een er een waslijn van maken, ik vroeg me altijd af hoe doen die mensen dat dan toch, maar nu weer ik het 8) , goed idee voor deze zomer. Verder ziet de combinatie er goed uit, maar dat vind ik altijd we wanneer het net even anders dan anders is.

Ik was juist na 1500km 5 kilo aangekomen :shock:

Groeten Bert.
nicolasfirst schreef:Mijn eerste bericht op dit forum wordt gelijk een foto van onze trots.

Afbeelding

Afgelopen zaterdag hebben we bij de jongens van Re-Cycle onze op maat gemaakte tandem mogen ophalen. Vervolgens terug gefietst naar Nijkerk volgens een niet geheel directe route. Tocht was ongeveer 60km. Met name bedoeld om het fietsen met de tandem onder de knie te krijgen.

Nico
Kijk, dat is weer eens een mooi stuk werk van Avaghon/Re-Cycle. Is dit trouwens het 'standaard' frame in een kleine maat (gokje: 50-48 cm.) of is het een maatframe?
Mocht je na de tandemvakantie ook nog wat kortere tochten willen rijden zijn jullie natuurlijk altijd hartelijk welkom op een tandemtocht.
nicolasfirst schreef:Die tip over dat materiaal tasje in de driehoek van het frame hangen ga ik over nadenken. Vind ik eigenlijk wel een goeie. Het tasje dat aan het stuur van de stoker hangt bevat een flink kettingslot dat past in het slot op het achterwiel. Eens kijken of hij niet in de weg hangt op die plek.
Alternatief voor een tasje aan het stokerstuur is deze montage:

Afbeelding

Dit is een Cannondaletasje (inmiddels uit productie) maar met een vergelijkbaar stuurtasje van bijv. Topeak werkt dit natuurlijk ook. Voordelen: tasje zwabbert niet, makkelijk los/vast te zetten. Je moet wel voldoende ruimte onder het stokstuur hebben maar dat bij jullie Avaghon geen enkel probleem :wink:
Mijn fietsje, vorige week aan de Elbe in de buurt van Dömitz.

Afbeelding
Mijn fiets in Geulle tijdens het rijden van het fietserspad.
Afbeelding
Vreemd? "Het was onmogelijk om de afmeting van de afbeelding te bepalen".
Ik krijg dat antwoord van het forum, terwijl ik het, conform Roald's aanwijzingen, op de Tiny linqsite verkleind heb tot 640x480. Weet iemand wat ik fout doe?

OK hieronder dus. Bedankt RobertJan.

Code: Selecteer alles

[img]http://i36.tinypic.com/350judg.jpg[/img]
Afbeelding
Afbeelding

Mijn Cannondale Touring Classic bij aanvang van de R1 route nabij zutphen augustus 2010
Gisteren mijn nieuwe fiets opgehaald bij de jongens van Re-Cycle in Wageningen. Ook dit keer weer een Avaghon, nadat de Avaghon tandem ons prima is bevallen deze zomer. De beide Avaghons staan nu gebroederlijk naast elkaar in de garage.

De framemaat van de fiets is 52cm, want ik ben niet zo'n grote jongen ;-) . De wielmaat is 28inch en de banden zijn Marathon Supremes. Verder is de fiets uitgerust met een Son naafdynamo en een Rohloff naaf versnellingsbak.

Hierbij een foto.

Afbeelding

Meer foto' s van de fiets vind je op mijn pagina op Flickr.
Afbeelding
Rode fietstassen zijn wel erg populair de laatste tijd als ik zo de foto's vebijk. Wie rijdt er niet mee??.....ja, ik ook :?
Mijn volgende tassenset wordt zeker geen rood! Alhoewel het wel mooi uitblinkt op een foto :D
audrey schreef:Rode fietstassen zijn wel erg populair de laatste tijd als ik zo de foto's vebijk. Wie rijdt er niet mee??.....ja, ik ook :?
Mijn volgende tassenset wordt zeker geen rood! Alhoewel het wel mooi uitblinkt op een foto :D
Wij hebben ook rode tassen, met 't idee zo beter zichtbaar te zijn op de weg voor auto's. Zeker bij wat donker of regenachtig weer heb ik 't idee dat je met rode tassen (of een andere opvallende kleur) beter zichtbaar bent.
Zeker met een rode kanozak achterop de bagage drager. :)

fotootje