Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 1 september 2010 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 1 september 2010

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd.
Bij grote tempoverschillen splitsen we de groep. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug. Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.
Denk aan je verlichting en opvallende kleding want aan het eind van de tocht fietsen we weer in het donker.

Noteer alvast de volgende Rondjes in je agenda: 1 september, 6 oktober, 3 november, 1 december, 5 januari en 2 februari. Tot nu toe waren de weersomstandigheden nog nooit een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.

Tot ziens.
Koert Schouten
Beste Koert,
Ik ben morgen van de partij, samen met een andere wereldfietser uit Rotterdam.
Het lijkt me leuk eens in Amsterdam Noord te fietsen.
Gr Bob
Hoi allen.

Het aftellen is begonnen. De weersverwachting is prima. Er is nog geen vooropgezet plan dus wanneer je wensen hebt, kom er gerust mee over de (Berlage)brug.
19.00 uur. t.o. FEBO. Vergeet niet dat we deels in schemerdonker rijden.

Tot morgen.
Hi Koert

Erwin Kroll belooft een mooie (fiets)avond. Maar ik red 't alleen als jullie het water oversteken en dus boven 't IJ gaan toeren. Ik pik jullie dan op bij de pont of Schellingwouderbrug.

Groeten, Marcel



Hoi,
Op verzoek van velen rijden we vanavond via de Schellingwouderbruggen richting IJsselmeer en Waterland. In het (schemer)donker keren we dan via de mooiste stukjes van Amsterdam Noord terug naar de pont over het IJ, de Wallen en Weesperzijde.
Tot vanavond.

Koert.
Koert het was mooi daar boven het IJ ,thuis 23.31 uur en 85 ? km op de teller ,groetjes en tot een volgende keer Rene.
Ja, alles klopte: een vrolijke groep Wereldfietsers, versterkt met een Rotterdamse delegatie, droog weer en nauwelijks wind. Via de Ringdijk van de Watergraafsmeer ging het naar de Schellingwouder bruggen. Vervolgens via de Waterlandse Zeedijk en kronkelende polderweggetjes langs de pittoreske plaatsjes Durgerdam, Ransdorp, Holysloot, Uitdam en Zuiderwoude. In Broek in Waterland een koffiestop in het Pannenkoekenhuis. Via Zunderdorp en over de feeëriek verlichte Nieuwendammerdijk bereikten we tegen tienen de pont over het IJ.
Tot ziens op 6 oktober.