Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post je kilometerstand - Forum Wereldfietser

Post je kilometerstand

Ik was vandaag de kilometerstand van mijn fietsreizen aan het bijwerken, en werd toen wel benieuwd naar jullie km-stand. Dus post je stand hier, in dit topic. :)
Kunnen we eens ziens zien wie de ware globetrotters zijn. :wink: (niet dat dat erg belangrijk is...).

Regels: 1) alleen kilometers die tijdens fietsreizen/vakanties zijn afgelegd (dus exclusief stadsritje of trainingsritjes).

Mijn stand: 32.450 km sinds 1993.
Leuk idee, ik heb daar al een tijd een lijstje voor.
Met 25000 km met bagage sinds 1984 schommelt het rond de 500 km per jaarlijkse fietsvakantie en 500 km per jaar tijdens bagagefiets-weekends. De overgrote hoop van de kilometers zitten bij mij echter in de tochtjes tussen Sittard, Hasselt, Vaals en de Hoge Venen.
Leon
En ik altijd maar denken dat ik de enige was met de rare gewoonte om dit soort statistieken bij te houden :-)

21.840 'bagage-kilometers' sinds 2002
60.000 sinds 1998
20.989,25 sinds augustus 2001, exclusief alle trainingsrondjes, weekendjes weg en kilometers door de stad.

Statistiekjes, heerlijk :wink:
9.538 km sinds 2008, ex dagelijkse ritten op stadsbarrel/bromtol en natuurlijk de panne met het Ʃ-tellertje. :wink:

Ben helemaal geen statistiekenfetisjist, maar nu staat het tenminste ergens genoteerd.
Hmm, de eerste km-teller had het begeven. Kan dus niet een stand overhevelen daarvan. De nieuwe had al een lege batterij na een jaartje. Tegenwoordig over op GPS. Ik ben opgehouden met bijhouden, mede ook omdat asfaltvreters een veel hogere stand zullen hebben dan liefhebbers van Corry******-pas etc... :wink:
Zal wel ergens rond de 10.000 liggen sinds 2004.
Ik hou het nooit bij omdat ik het aantal kilometers totaal niet belangrijk vind. Wat ik onderweg zie en beleef, daar gaat het mij om. Statistiek is nooit mijn favoriete vak geweest.................
7.129 km sinds 2007. Alleen tochten met volledige bepakking, geen dagelijkse tochtjes.
heel precies is het niet want ik verlies die km tellertjes steeds...
maar zeker een dikke 40.000 sinds 2003
3 jaar geleden begon mijn fietscomputer in de Pyreneën bij een kilometerstand van bijna 90.000 kuren te vertonen. Gelukkig herstartte het ding op een of andere manier weer, maar helaas wel met kilometerstand '0', waardoor de 99.999 die ik zo graag had willen zien staan als laatste stand waarna de telling weer opnieuw zou beginnen, weer een flink aantal mooie reizen verder weg is.
Inmiddels staat hij weer rond de 20.000.
Totaal dus zo'n 110.000 kilometer sinds ± 1991, met daarin overigens ook wel wat (maar lang niet alle) dagtochten en woon-werk-kilometers.
Deze zomer ga ik over de voor mij magische 10.000 kilometergrens.
Daarvan zijn er 6.000 km gefietst met bepakking. Het kunnen er een paar meer of minder zijn. Statistieken houd ik van helemaal niets bij.
Ik ben verbaasd over hoeveel overige kilometers ik 'zomaar' fiets. Oh ja, en dit allemaal sinds mei 2008.
1996-2005: 5500
2006-2010: 49000
totaal met bepakking dus 54500
en nog een paar in de planning de komende twee jaar 8)

Ali
Gudrun schreef:20.989,25 sinds augustus 2001, exclusief alle trainingsrondjes, weekendjes weg en kilometers door de stad.

Statistiekjes, heerlijk :wink:

http://www.bikejournal.com voor de liefhebbers daar staan genoeg fietsstatistieken 8)

Misschien moeten wij ook een "club"maken daar, zitten we gelijk bovenaan met km stand....
253 KM incl. baggage :D

Sinds 26-6-2010.
Bas1988 schreef:253 KM incl. baggage :D

Sinds 26-6-2010.
Goed gedaan! :wink:
Mag wel een g(raad)-tje minder. :D
Rachel schreef:
Bas1988 schreef:253 KM incl. baggage :D

Sinds 26-6-2010.
Goed gedaan! :wink:
Mag wel een g(raad)-tje minder. :D
Ja ik vind het allemaal prima :D . Ik ga af en toe helemaal los met de g's.
Ggroetjes!
Bas1988 schreef:
Rachel schreef:
Bas1988 schreef:253 KM incl. baggage :D

Sinds 26-6-2010.
Goed gedaan! :wink:
Mag wel een g(raad)-tje minder. :D
Ja ik vind het allemaal prima :D . Ik ga af en toe helemaal los met de g's.
Ggroetjes!
Lekker tog. Leef je uit op de fiets. Chroetjes teruch. ;-)
Hoi Peter,

Ik zat n.a.v. jouw berichtje 'ns te denken...

"Kunnen we eens ziens zien wie de ware globetrotters zijn. (niet dat dat erg belangrijk is...)."

Regel 1, I.V.M. mijn relatie, hebben we de afgelopen 10 (!!!) jaar voor andere vakanties gekozen, en zijn we niet op fietsvakantie geweest!, die gaan we eindelijk in september doen.

Dus zonder het "(dus exclusief stadsritje of trainingsritjes)." stel ik in dit lijstje niet erg veel voor, n.l. 0 km!

Maar,... ik ben alleen wél de afgelopen 10 jr door blijven trainen voor een fietsvakantie. (de aanhouder wint?)

En dus dan toch, omdat dwarsliggers vaak best wel stevig liggen...
Én omdat ik vindt dat een NL-trotter ook best tussen de globe-trotters mag staan.

Mijn kilometerstand (met bagage, maar in NL) van dit jaar (1 mnd) met nieuwe fiets = 1125 km.

Mijn kilometerstand (met bagage, maar in NL) van dit jaar met vorige fiets =ca. 5500 km.

Mijn kilometerstand (met bagage, maar in NL) van vorig jaar was iets meer als 11.000 km.

Groetjes Martin!
Na een jaar of vijftien meestal zonder fiets op vakantie/reis te zijn geweest ben ik onlangs teruggekeerd naar mijn oude liefde (maar dan wel een verjongde versie ervan in de gedaante van een fonkelnieuwe Travelmaster).
De -volle bepakking- stand na een maand door Frankrijk is 2885 km.
Het was vooral weer wennen aan het alleen op vakantie zijn en aan het fietsen in de hitte en ik heb de grote cols vooralsnog links laten liggen omdat ik er eerst achter wilde komen of mijn lijf het allemaal nog een beetje aan kon. Dat ging gelukkig prima en ik heb de smaak van het reizen per fiets inmiddels alweer erg te pakken.