Additionally, paste this code immediately after the opening tag: handvaten+ bar ends passen niet - Forum Wereldfietser

handvaten+ bar ends passen niet

Hallo,

Onlangs heb ik nieuwe handgrepen gekocht, namelijk de Xtreme R-GOtec gel comfort. (http://rose.nl/onderdelen/sturen/stuura ... ail2=19862)

Nu heb ik het probleem dat de bar ends bij mij niet op het alu stuur rusten maar op een plastic geval dat bij de handvaten geleverd werd (en zodoende in de praktijk niet veilig is). Nu is mijn vraag of ik bij het smalle gedeelte van het handvat een stuk kan afzagen om zo het bar end wel passend te maken. Mijn aarzeling hierbij is dat ik vrees dat de imbusklem niet meer goed komt te werken (aangezien die dan wegvalt) en dat het handvat dus iets te makkelijk ronddraait.

We hebben al geprobeerd om de shifters te verplaatsen en zodoende meer ruimte te creeren voor de handvaten plus bar ends maar dat werkt ook niet aangezien er een vervelende kromming in het stuur zit die er voor zorgt dat ik de shifters niet verder dan een halve cm weet te krijgen (en dan schakelen ze al weer niet fijn ivm de stand ervan).

Hopelijk weten jullie een oplossing, anders stuur ik ze terug.

gr Paul
Deze heb ik ook. Het zal niet voor niets zijn dat er aan beide kanten een fixatie is. Er één achterwege laten lijkt me een risico.
Een ander verhaal is of je handgrepen dan wel lang genoeg blijven, als je grote handen hebt.
Een ander stuur is ook een optie, ik denk zelf een betere.
paul1987 schreef:(en zodoende in de praktijk niet veilig is).
Hoezo zou dat niet veilig zijn? Fietstassen hangen ook op twee kleine plastic haakjes en die breken ook niet af. Het lijkt mij dat dat de hele handgreep zwakker wordt wanneer je er zelf aan gaat klussen. Overigens heb ik handgrepen en bar-ends gekocht van BBB. Daarbij zit in de handgreep een uitsparing voor de bar-ends en maak je de bar-ends dus vast op het stuur zelf. Door de uitsparing lopen ze wel in elkaar over. Ze hebben maar één klemring, maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
http://www.bbbparts.com/grips_bhg42.php (de dopjes aan het einde kunnen eraf)
Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat het niet veilig is omdat het bevestigd wordt op een halve cm buigzaam plastic. Wanneer je dan de klemring bij het bar end gedeelte aandraait blijft het loszitten.

Denk dat ik de bar ends eerst laat voor wat het is en mocht ik tzt een ander stuur bestellen dan neem ik een iets breder stuur.