Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Videotrailer Kjolur en Sprengisandur routes IJsland - Forum Wereldfietser

Videotrailer Kjolur en Sprengisandur routes IJsland

Toen ik half juli op IJsland aankwam sprak ik een paar Schotten die net de Sprengisandur hadden gefietst. Zij hadden te kampen gehad met vreselijk slecht weer, waardoor ze 2 dagen niet vooruit konden ("horizontal rain"). Ik heb veelal fantastisch weer gehad: regelmatig zon, uitstekende fietstemperaturen, en een windje in de rug. Dat geeft adembenemende vergezichten op de ijskappen!

Bron

De Kjolur wordt redelijk befietst (en gebruikt door 4x4's). Alleen de eerste 100 km naar Hveravellir is de piste slecht. De Sprengisandur fietste ik relaxed (met snelheden van vaak niet meer dan 10 km/uur) in 5 dagen en kwam er een andere fietser tegen. Veel rul zand en wasborden.
Een fantastische fietservaring met een sterk "alleen op de wereld" gevoel, vooral tijdens het kamperen! Aanrader!!
De muziek is - passend - uit twee versies van À Sprengisandur, een oud IJslands liedje.
Even het volume omhoog dus!

Gee
Mooi Film, geeft een goed indruk van de route........
Wow, prachtige video!

Wanneer ik dit zie denk ik weer weemoedig aan de vier weken durende wandel trektocht die ik in 1997 maakte over IJsland. Het is binnengebied is gewoonweg prachtig. Ik heb overigens wel rivieren moeten oversteken waarbij het water tot heuphoogte kwam. Dit was eind augustus.

Nico
IJsland is klasse. En jouw filmpje is van hetzelfde niveau! 8)
Dank voor jullie reacties!
Bij mij kwam het water hooguit tot kniehoogte, en dat vond ik al meer dan genoeg! :D

Gee
Mooi filmpje van gemaakt, en je had wel super mooi weer voor ijslandse begrippen. Heb je nog in de hotpot van Hveravellir gezeten?? Beetje bijkomen van het heftige fietswerk?
snowfreakyvon schreef: Heb je nog in de hotpot van Hveravellir gezeten?? Beetje bijkomen van het heftige fietswerk?
Zeker weten! 's Morgens vroeg en in mijn eentje (want de meesten overnachten er niet).
Beats any shower any time!

Gee
Gee schreef:
snowfreakyvon schreef: Heb je nog in de hotpot van Hveravellir gezeten?? Beetje bijkomen van het heftige fietswerk?
Zeker weten! 's Morgens vroeg en in mijn eentje (want de meesten overnachten er niet).
Beats any shower any time!

Gee
Dit doet me denken aan het kleine meertje in Landmannalaugur die door een koude en door een warme stroom werd gevoed. Heerlijk! Het was 's avonds prachtig weer, de laatste zonnestralen lichten de vele kleuren om ons heen nog eens op en de sterren schitterden al aan de hemel.

's avonds wel een flinke storm, die mijn tentje helemaal plat drukte. Maar dat mocht de pret niet drukken.