Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groene ronde van Ierland - Forum Wereldfietser

Groene ronde van Ierland

Heeft iemand 'de groene ronde van Ierland' van Benjaminse al gefietst?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Heeft het boekje de beschrijving linksom en rechtsom?
Is er al een GPS track van?
Hoe ben je van en naar het startpunt gegaan?
Hoe was de tocht?

Alhoewel de vakantiekilometers van dit jaar nog in de benen zitten, ben ik al aan het dromen van de volgende reis. Vandaar...
Ja, de omschrijving in het boekje is zowel links als rechtom. Helaas waren mijn plannen gewijzigd en ga ik deze route niet doen. Als je mijn boekje wil overnemen . . .
HansvanderVeeke schreef:Heeft iemand 'de groene ronde van Ierland' van Benjaminse al gefietst?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Heeft het boekje de beschrijving linksom en rechtsom?
Is er al een GPS track van?
Hoe ben je van en naar het startpunt gegaan?
Hoe was de tocht?

Alhoewel de vakantiekilometers van dit jaar nog in de benen zitten, ben ik al aan het dromen van de volgende reis. Vandaar...
Heb zelf gefietst van Cork langs de zuidkust, westkust tot aan Sligo dan via Noord-Ierland naar de oostkust en dan naar Dublin. Ervaringen wisselend. Sommige stukken zijn wel heel erg mooi. Weet niet precies de route van Paul Benjaminse, was er toen nog niet. Waarom vraag je het hem zelf niet? Wanneer wil je gaan?

Groeten,

Rutger
Rutger schreef:Heb zelf gefietst van Cork langs de zuidkust, westkust tot aan Sligo dan via Noord-Ierland naar de oostkust en dan naar Dublin. Ervaringen wisselend. Sommige stukken zijn wel heel erg mooi.
En de andere stukken?
Rutger schreef: Weet niet precies de route van Paul Benjaminse, was er toen nog niet.
Kun je hier zien
Rutger schreef: Waarom vraag je het hem zelf niet? Wanneer wil je gaan?
Goed punt. Hij is natuurlijk benaderbaar via zijn site.
Is pas voor volgend jaar zomer. Maar ben nu al aan het fantaseren... :wink:
HansvanderVeeke schreef:Heeft iemand 'de groene ronde van Ierland' van Benjaminse al gefietst?
Wij hebben deze route in mei juni gefietst. Mooie route. Vooral de west kust. Wij zijn met ryanair naar Dublin gevlogen. Vandaar met de bus naar Enniskillen. Hier met de route gestart en geeindigd in Dublin. Hadden slechts drie dagen regen in drie weken. Aanrader. Informeer bij Paul Benjaminse naar de GPs track.
Succes, zeker doen.
groeten,
henk.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Heeft het boekje de beschrijving linksom en rechtsom?
Is er al een GPS track van?
Hoe ben je van en naar het startpunt gegaan?
Hoe was de tocht?

Alhoewel de vakantiekilometers van dit jaar nog in de benen zitten, ben ik al aan het dromen van de volgende reis. Vandaar...
Om van te watertanden.
Wim
Wim schreef:Om van te watertanden.
Wim
Yep, krijg er nu al zin in. We willen hem op de heen of terugweg combineren met de coast2coast route (of langs Hadrians wall). En tijdens de overtocht The Isle of Man nog even aandoen.
HansvanderVeeke schreef:
Wim schreef:Om van te watertanden.
Wim
Yep, krijg er nu al zin in. We willen hem op de heen of terugweg combineren met de coast2coast route (of langs Hadrians wall). En tijdens de overtocht The Isle of Man nog even aandoen.
Heb ook Hadrian Wall gefietst.Aanrader. Maar waarom zou je Isle of Man doen.

Rutger
Wat wij een nadeel vonden van fietsen in Ierland was op een aantal smalle wegen de mensen 100 mogen rijden en dat dan ook beslist doen. Daarbij niet al te vaak rekening houdend met fietsers.

We hebben overigens niet heel veel gefietst in Ierland, juist om die reden.
Verder is het wel een schitterend eiland en zeker een bezoek waard.

Nico
hallo,

ook wij zijn al aan het plannen om volgend jaar de groene ronde van Ierland te gaan fietsen,
het boekje hebben we aangeschaft en het is erg interessant,
we hebben ook Luc Oteman zijn boekje over fietsen in Ierland,
het eerste "probleem" dat we moeten overwinnen is, zoals je vraagt, hoe er te komen?
vliegen is het snelst, maar vanuit Belgie kan je niet rechtstreeks naar Belfast, dat gaat steeds gepaard met overstap in Manchester of zo,
deze mogelijkheid lijkt ons niet zo te doen, want overstap, betekent ook dat je fiets opnieuw uit en in het vliegtuig moet...

naar Dublin kan wel rechtstreeks, van daaruit kan je met de expresbus 7x per dag naar Belfast, de rit duurt een dikke 2 uur, fiets kan mee in bus,
dat lijkt voor ons op dit moment de beste oplossing :lol:

per boot vanuit IJmuiden hebben we ook bekeken, maar dan ben je wel twee dagen onderweg en die gebruiken we liever om te fietsen :twisted:

het wordt onze eerste vliegreis waar we de fiets meenemen,...zal een gedoe worden als ik het zo op het forum lees,....doos, fietstas, inpakken in folie pfff :?

Benjaminse mailde ik met een vraag en zijn reactie kwam meteen :)
zijn site is trouwens zéér de moeite, je vindt er aanvullingen van mensen die de routes fietsten

@ Nico: hier in Belgie houden automobilisten ook geen rekening met fietsers, wekelijks worden we op smalle landwegen wel voorbijgeraasd door de plaatselijke snelheidsduivels,
het probleem is dat mensen in een auto vaak niet beseffen hoe snel bijv. 50/u op een landweg lijkt voor een fietser :roll:
frank en diane schreef: Benjaminse mailde ik met een vraag en zijn reactie kwam meteen :)
Wat heb je gevraagd en wat was het antwoord?

En hoe ga je er nu heen?

Ik heb begrepen dat via de fietsvakantiewinkel je de reis erheen (boot, trein, boot) kunt boeken.
Als we gaan, dan doen we dat voor de heenreis. Terug nemen we de boot naar Engeland en fietsen dan via de coast2coast of Hadrians cycle path naar de oostkust terug en dan nemen we de boot naar Nederland.
Moet volgens mij in 4 weken te doen zijn.

Ben benieuwd naar je andere plannen voor dit rondje. Stuur me anders even een PB.
Ik heb 2 keer in Ierland gefietst beide keren route Oteman en beide keren met RyanAir gevlogen. Prachtig land om te fietsen en alleen de 2e keer op een paar stukken geconfronteerd met hard rijdende Ieren.
Voor verslag zie:
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... anties.htm

Harry
Dan gaan wij denk ik de eerste proefkonijnen zijn die de Benjaminse route daadwerkelijk kunnen gaan verslaan hier, we vertrekken zondag.

Erheen is inderdaad nog een hele tour, met name omdat vanwege tandem en hond vliegen afvalt. gelukkig hebben we een aantal jaar terug een dakdrager gekocht voor op t autootje. Route is nu als volgt: Rijden naar Duinkerke, boot naar Dover, rijden naar Liverpool, nachtboot naar Dublin, auto parkeren, stad in fietsen, trein richting de westkust naar Westport pakken (dat is op 1/3 van de route, we starten niet vanaf Belfast maar snijden een stukje af). Zijn we dan 's tegen een uurtje of 16h, al met al twee dagen reizen..... Fietsen via de route dan terug naar Dublin.

Roef
Frank en Diane,

Ik ben ook eens vanaf Eindhoven gevlogen naar Ierland. Met Ryan Air geloof ik. Voor jullie misschien ook een optie. Er wordt niet moeilijk gedaan over het meenemen van een fiets alleen moet je wel echt op de kilo's letten. In een ander topic vind je hier meer over.

Mooiste stukken
De route van Benjanminse is heel afwijkend van wat ik heb gedaan. Slechts enkele raakvlakken. Begrijp niet altijd de keuze. Waarom niet vanaf Cork naar de zuidkust? Is prachtig daar. Mooie kustplaatsjes. Het zuidwesten is begrijpelijk. Etappe vanaf Doolin via The Burren is erg mooi. En kijk ook even naar de KingFisher Cycle Trail (Sustrans) bij Lough Erne en Carrick. Het oosten vond ik zelf niet zo mooi.

Rutger
Ha Hans,

Vorige jaar heb ik de ronde op een klein stukje na gereden.
Echt ontzettend mooi! Aanrader.

Vooral de westzijde vond ik erg de moeite waard, waar je van van het bruine Connemara, via de grijze Burren in het groene schiereiland Dingle rijdt.
Stil genieten. De Wicklow mountains zijn ook erg leuk. De afdaling vanuit de bergen Dublin in is eenmalig... Wat een uitzicht!

Vriendelijke mensen, en wat mij betreft werd er goed rekening gehouden met fietsers. Niet veel verkeer op het grootste deel van de route, trouwens.

Vanaf Belfast tot en met het zuidwesten zijn er voldoende campings, maar daarna zul je wat b&b's moeten nemen.
Comfortabel veel winkeltjes voor levensmiddelen.

De route die Benjaminse beschrijft in het boekje is prima te volgen. Op zijn site zag ik wat aanpassingen staan. Soms is het even opletten, maar je komt er gemakkelijk uit als je naast het routeboekje een Michelin autokaart hebt. De schaal en tekeningetjes in het boekje zelf geven je onvoldoende overzicht over waar je fietst.

Heerlijk vooruitzicht als je die kant opgaat!
Als je de kans hebt, dan zijn april en mei de zonnigste maanden.

Geniet van de voorpret!

Frank
@ Hans:

we hadden aan Benjaminse info gevraagd of het nodig was op voorhand te reserveren bij de B & Bs in Juni,
zijn antwoord was dat het niet nodig bleek, omdat er voldoende vacancies waren :D

Hoe we erheen gaan daar zijn we nog niet uit, vermoedelijk wordt het met Ryanair vanuit Charleroi, al is Eindhoven idd een optie,
normaal camperen we altijd, maar omdat het onze eerste maal met vliegtuig is, en om kilo's te besparen, zal het B&B worden :oops: en ja ook vanwege de midges :twisted:

met de boot vanuit IJmuiden is te doen, maar vanuit Newcastle naar Stranrear met de trein duurt enkele uren en je komt (volgens onze eerste info) net te laat aan om de overzet naar Belfast nog dezelfde dag te nemen, :(

Ierland moet een prachtig fietsland zijn, waar zoveel moois qua natuur te bezichtigen is, dat je het nooit op 1 fietsvakantie zal kunnen zien,

Frank en Diane
Dank je voor de info.
Ik heb inmiddels ook al contact gehad met Paul Benjaminse. Leuk en handig dat de schrijver van zo'n boekje gewoon benaderbaar is.

Veel plezier in Ierland!
Beste Hans van der Veeke,

Ik probeer via het e mail adres op uw site een mail te versturen met een vraag over de Groene ronde van Ierland, echter als ik de mail verstuurd krijg ik een melding dat het e mail adres niet bestaat!!

vriendelijke groet,

Peter
Je hebt een pb.