Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overnachten op het vliegveld van Oslo? - Forum Wereldfietser

Overnachten op het vliegveld van Oslo?

Hallo,

Wij zijn van plan deze zomer vanaf de Noordkaap terug naar Nederland te fietsen.
De bedoeling is dat we in twee etappes naar Alta vliegen; eerst van Rotterdam naar Oslo, en de volgende dag van Oslo naar Alta.
Hoewel 'overstappen' een behoorlijk risico inhoudt (fietsen kunnen natuurlijk kwijt raken/later komen), willen we toch graag op deze manier proberen in Noord-Noorwegen te komen.
Wat betreft de vliegreis rest ons één vraag waar we tot nu toe nog geen antwoord op hebben namelijk:

Wat doen we met de nacht in Oslo die tussen onze twee vluchten inzit?

Omdat er geen nachtvluchten zijn in Noorwegen, is de luchthaven wellicht 's nachts gesloten. Oslo zelf ligt op 50 km. van het vliegveld en hotels op de luchthaven zijn duur...

Heeft er iemand ervaring met het doorbrengen van de nacht op het vliegveld van Oslo? Zo ja, hoe heb jij/jullie dit aangepakt?

Groet,
Jan Willem en Gudrun

Wellicht biedt deze website wat tips:
http://www.sleepinginairports.net/europe/oslo.htm

Of je zou in de buurt van het vliegveld kunnen proberen (wild) te kamperen?

Hallo Minko,

Hartstikke bedankt voor je reactie! Precies wat we nodig hadden!

Groet,
Jan Willem en Gudrun

Er is ook een camping op 15 kilometer afstand van het vliegveld.

Groeten,

Marco

Marco de Wit schreef:Er is ook een camping op 15 kilometer afstand van het vliegveld.

Groeten,

Marco
http://www.campingguiden.no/akershus/kart.htm

Hartstikke bedankt voor de campingtip! Ik denk dat we toch maar gewoon op de luchthaven blijven...anders zouden we de fietsen weer helemaal uit moeten pakken en in elkaar moeten zetten :D
Mochten we alsnog problemen hebben op het vliegveld, dan hebben we hiermee sowieso een alternatief!
Groet,
Gudrun

Hoi Gudrun!

Hebben jullie die vlucht al geboekt?
Wij vliegen nl om iets van 12 uur 's middags naar Oslo. De dag erna zou de vlucht in de avond zijn. Dus wellicht kun je vanaf hier al een eerdere vlucht boeken en dan gelijk diezelfde dag nog door.

Succes!
El & El

Hoi El&El,

Beetje late reactie, maar het klopt inderdaad dat de tweede vlucht dezelfde dag nog gaat.
Het zou natuurlijk optimaal zijn als we dit zouden kunnen halen, dan zouden we slechts één dag moeten reizen i.p.v. twee...
Maar ja, stél dat je fiets niet direct meekomt vanuit Rotterdam...dan zitten wij dus al ongeveer op de Noordkaap maar kunnen we niets omdat we geen fietsen hebben...ik vrees dat we maar een nachtje moeten doorbrengen op het vliegveld.
Mocht het allemaal heel erg gesmeerd gaan met de fietsen (dat ze er dus op tijd zijn), kunnen we altijd nog kijken of we onze vlucht voor niet al te veel geld een dagje naar voren kunnen overboeken!
Bedankt voor de tip!

Gudrun

Hoi Gudrun,

Wat ik gehoord heb, kun je in Rotterdam praktisch zelf je fiets naar binnen rijden...
Misschien toch die vlucht boeken en als je de volgende mist, zullen ze je vast kosteloos omzetten naar een latere vlucht, lijkt me. Bovendien horen ze dan ook voor een overnachting te zorgen.
Tenminste dit is wat wij ooit hebben meegemaakt, misschien toch het overwegen waard!

Succes!

En tot ziens op de Noordkaap!

El & El

Ha die El&El,

Bedankt voor alweer een goede tip!
Ik heb even zitten kijken, maar de eerste datum waarop we jullie idee zouden kunnen uitvoeren zou dinsdag 13 juli zijn...als we het ook nog zo goedkoop mogelijk willen houden (arme studentjes die we zijn :wink: )...en 13 juli is toch wel weer wat laat.
We zijn van plan om op zaterdag de 9de naar Olso te vliegen, en zondag de 10de naar Alta. We vinden het sowieso al vrij laat, maar omdat mijn vriend een tentamen moet maken op vrijdag de 8ste (anders wordt hij van zijn studie gegooid...vervelende regels ook..) kunnen we niet eerder weg, helaas...
Toch bedankt voor jullie reactie, het is sowieso een goede tip voor eventuele volgende vluchten in de komende jaren!

Groet,
Gudrun

Hallo,

wij (broer en ik) hebben vorig jaar in Sandelfjord de nacht doorgebracht want we moesten ook 's morgen vroeg onze vlucht nemen. Ik was al op mijn matje gaan liggen in de grote hal en in slaap gevallen toen een uit de kluiten gewassen garde ons kwam wakker maken. We werden toen naar een plaats gebracht (rond 12 u was dat) die kon worden afgesloten (met ijzeren poort) van de rest van de vlieghaven, dicht bij de uitgang. Het was een plaats van een 10 bij 10 meter met toegang tot de wc's. Ideaal dus. Om 6u wordt de poort weer geopend. Het gaat dus prima.

Groeten, Filip.

Gudrun,

Misschien al overbodig, maar wij hebben de laatste nacht letterlijk tussen de twee runways van de luchthaven gekampeerd! Het is gelukkig niet zo'n hele drukke luchthaven, het avond verkeer houdt tijdig op (in 2002 in ieder geval). Wij hadden een vroege vlucht terug dus dit was een mooie optie.
Als je vanuit het zuiden aankomt fietsen en langs de westkant naar de luchthaven wilt fietsen kom je een landweggetje tegen. Als je op het landweggetje vrij snel rechts aanhoudt, kom je tussen de runways uit. Beschut en onzichtbaar vanaf de weg.

Succes.