Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Shanghai - Forum Wereldfietser

Fietsen in Shanghai

Beste mede-wereldfietsers,

Ik realiseer me dat dit onderwerp misschien niet direct 100% op dit forum past, maar toch ben ik even benieuwd naar jullie ervaring!

Met ons kantoor gaan wij half oktober naar Shanghai, om de Wereldexpo te bezoeken. We zullen 6 dagen in Shanghai verblijven, en willen daarvan eigenlijk 2 dagen te fiets de stad verkennen. Nu lees ik tegenstrijdige berichten: volgens de één is het niet verantwoord om in Shanghai te fietsen, terwijl de ander weer wel goede ervaringen heeft.

Daarom dus mijn vraag: heeft iemand hier ervaring met Shanghai? We zullen met 14 man door de stad fietsen, niet allen even bedreven in het fietsen. Heeft iemand tips voor een goede fietsvriendelijke route? Wat voor tips dan ook?

Alles is van harte welkom! Ik draai dus het fietsgedeelte van de reis in elkaar, omdat ik degene ben met de fietservaring (logisch natuurlijk :P)...
Beste Thomas,

Als de baas toch betaalt kun je de fietstour door Shanghai laten onganiseren door Sandra Wieringa. Zij woont in Shanghai en heeft de organisatie http://www.bikearoundshanghai.com
Nee, zo moet je het nou ook weer niet zien! De baas betaalt reis en verblijf maar eten, drinken en excursies doen we zelf! Het idee is dan ook om low-cost zelf uit op te zetten.

Door te kijken waar andere bedrijven die fietstochten aanbieden heengaan kom ik wel ergens, maar alle hulp is welkom!

Edit: reactie heeft zolang geduurd omdat ik vanwege de vakantieperiode een tijdje onderweg was :)
Dat van 'niet verantwoord' zou ik maar negeren. Veel niet-fietsers vinden fietsen bijna per definitie niet verantwoord. Het is al 15 jaar geleden dat ik in Shanghai was, dus veel zinnigs over hoe de situatie er nu is kan ik je helaas niet melden. Toen fietste het gros van de bevolking daar nog en waren de automobilisten veruit in de minderheid (je had zelfs fiets-opstoppingen bij wegversmallingen, tijdens de spits), nu zal het eerder andersom zijn. Gewoon de kleine weggetjes opzoeken dan zal het allemaal wel loslopen. De mensen zijn er in elk geval wel gewend aan fietsers. :) Succes.