Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oplossing schakel-probleem? - Forum Wereldfietser

Oplossing schakel-probleem?

Al geruime tijd moet ik mijn versnellingshendel wel erg ver doordrukken als ik mijn grootste blad achter wil gebruiken. Hoe komt dit en hoe los ik dit op? Nieuw kabeltje, inkorten....? Eigenlijk heb ik dit probleem al vanaf het begin het lijkt echter erger te worden nu.

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Klinkt alsof de derailleur ietsje krap staat afgesteld, en je maar net toestaat op dat grootste achterblad te komen. Echter, zet hem te ruim, en je trekt de ketting erover heen, en dan zit hij tussen de cassette en de spaken....
Wim
Of je kabel iets strakker zetten (door je buitenkabel iets te verstellen... :wink: )

Zie pijltje
Afbeelding

Bron: http://www.m-gineering.nl/techdex.htm
Dank! Maar hoe je de derailleur bij moet stellen wist ik al :>
Bij mij zit wel het grote zwarte knopje erg vast en deze is alleen te verzetten met een tang. Hoe fix je dat?
Misschien door goed schoon maken. Door de zwarte knop uit te draaien stel je de kabel strakker en kun je misschien makkelijker het grootste tandwiel achter opschakelen.
Blanche schreef:Dank! Maar hoe je de derailleur bij moet stellen wist ik al :>
Bij mij zit wel het grote zwarte knopje erg vast en deze is alleen te verzetten met een tang. Hoe fix je dat?
Kruipolie een week in laten trekken? Als alternatief kun je ook aan de kabelstelschroef op de shifter draaien
Blanche, heb je de kruiskopschroefjes voor de begrenzing al gecheckt?
Die met de L kan misschien iets te strak staan... of er zit vuil tussen?