Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pakdrager vooraan - Forum Wereldfietser

Pakdrager vooraan

Hallo allemaal,
Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een bagagedrager (net zoals op het achterwiel) voor op het voorwiel (met geveerde vork) van de koga van mijn echtgenote. We hebben zulks verschillende malen in Nederland zien voorbijrijden, veelal met een (honden)mand erop.
Hier in België is dit echter onvindbaar, en de bij bekende merken (tubus enz) vind ik niets op hun sites.
De systemen zoals Basil, op de stuurpen bevestigd, vinden we maar niks wegens het te hoge zwaartepunt.
Weet er soms iemand waar we zulk een (soms genoemde highloader) kunnen vinden ?
Met dank bij voorbaat voor jullie hulp,
Die voordragers worden gemaakt door Steco, wellicht eens contact opnemen voor dealeradressen in België? Mandenmaker David Hembrow verkoopt ze in ieder geval online, en verstuurt wereldwijd.

.tsooJ
Maar deze vork is ook nog geveerd. Dan moet je kijken naar de Old Man Mountain Sherpa of Cold Spings: http://www.m-gineering.nl/ommindex.htm
Wim
Oeps. :D

.tsooJ
Afbeelding

deze is ook wel aardig, word verkocht als achter of voordrager en werk wel ok met een vork met oogjes bij de padden en een in de brug van de onderpoten, weet zo niet wat voor vork erin zit. Maar waarom een met een gesloten bovenkant? Meestal zie je vooral de lowriders, dit omdat het de stabiliteit nogal bevordert als je je bagage erg laag bij de as hangt.

Bas
Bedankt voor uw reacties, vooral deze van old mountain lijkt doenbaar, alhoewel vrij duur. De andere zijn mijns insziens onbruikbaar voor een telescopische voorvork.
De pakdrager van Steco voor montage op het balhoofd lijkt ook wel iets, maar ik moet dan eerst wel de juiste maten van de bevestigingen hebben om te controleren op ze wel passend zijn voor de Koga.
Andere hints zijn uiteraard nog steeds welkom !
Ik laat zeker iets weten als ik de goede oplossing vind, dit kan ook nuttig zijn voor anderen...
Maar waarom wil je dit? Zonder aangepaste frame geometrie stuurt het van geen kanten. Je gaat toch niet zo'n rieten mand zetten op een sportieve Koga?
Wim
Sorry, maar het betreft hier niet een "sportieve" Koga, het is een damesfiets (van mijn echtgenote), en tijdens recreatieve uitstapjes (50-60 Km) wil ze graag ons hondje meenemen, maar dan zodanig dat ze haar vooraan en in zicht heeft. Daarom dus...