Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw, paalkamperen nu ook in Vlaanderen - Forum Wereldfietser

Nieuw, paalkamperen nu ook in Vlaanderen

De fietsknooppunten zijn vanuit Vlaanderen overgewaaid naar Nederland. Vanuit ons land gaat nu paalkamperen de grens over naar Vlaanderen.
In de gemeente Arendonk in de Antwerpse Kempen (en niet ver van de Nederlandse grens) opent een groep hoogwaardigheidsbekleders op dinsdag 10 augustus de eerste paalkampeerplaats in Vlaanderen.
Een Bivakzone noemt men het bij onze Zuiderburen. De formule lijkt op die van een Nederlandse paalkampeerplek:
o In het bos
o Alleen te voet of per fiets bereikbaar
o De enige voorziening is een pomp
o Maximaal drie tentjes
De nieuwe voorziening ligt op 1,4 km van het theehuisje van Talander, de Lusthoven 88, te Arendonk
De GPS-coördinanten zijn: 51° 22’ 9’’ N, 5° 5’ 2’’ E.
cool! Fietsen in Europa wordt steeds leuker :wink:
goed initiatief! Ik ben blij dat het besef groeit dat er best wel vraag is naar kampeerplekken. Hopelijk blijft het niet bij eentje in Arendonk :D
Hey, Kei bedankt man!!

Da is hier om de hoek, lekker gratis buiten slapen als het weer zo snikheet is. :) :)
Ha, da is aan de knooppuntnetwerk gelegen, als het maar niet druk wordt, :)

Overigens is net over de grens bij camping Zwartven een uitstekend (fiets)restaurant voor een schappelijke prijs. Ligt pal naast het fietspad.

Overigens, hoe kom je aan de info Bert? EN hoe laat is die opening dinsdag, misschien ga ik wel efkes buurte....

Of valt het soms in het kadertje, "komkommertijd"....?
Bert staat vast op de mailinglijsten van diverse verkeersbureaus, vvv's en andere touristisch promotors Roald. :wink:
bert sitters schreef:In de gemeente Arendonk in de Antwerpse Kempen (en niet ver van de Nederlandse grens) opent een groep hoogwaardigheidsbekleders op dinsdag 10 augustus de eerste paalkampeerplaats in Vlaanderen.
Blijkbaar is deze paalkampeerplek wel per limousine bereikbaar. Of komen deze hotemetoten per helikopter? Het zou nu toch leuk zijn als ze hier na het doorknippen van het lint ook een nachtje bleven bivakkeren :wink: .
Roald,

Ik stuur je per PB een uitnodiging. Blanche heeft alweer gelijk.

Kees,
Het gezelschap komt te voet vanaf van de Talander op 1,4 km van de paalkampeerplek. Dus geen ronkende Dinky Toys in het bos.
Helaas kunnen de hoogwaardigheidsbekleders geen tentje neer zetten naast de paal, want er staan dan al drie tentjes, met paalkampeerders die daar de nacht hebben doorgebracht en hun ervaringen overdragen aan het officiele gezelschap.

Voorlopig is dit nog de enige paalkampeerplek in Vlaanderen. Na een jaar proef volgt een evalustie en dan wordt gekeken naar mogelijke uitbreiding.
bert sitters schreef:Roald,

Ik stuur je per PB een uitnodiging. Blanche heeft alweer gelijk.
ff off topic...
Grappig dat zegt Douwe ook altijd en nu jij ook :lol: :lol:
Hoi Bert,

Leuk dat je dit bekend maakt. Maar nu ga jij met de eer strijken, terwijl ik dit nieuws toch aan jou had doorgestuurd had? :D Je was me duidelijk voor om dit nieuws om de website te zetten.

Rutger
Rutger schreef:Hoi Bert,

Leuk dat je dit bekend maakt. Maar nu ga jij met de eer strijken, terwijl ik dit nieuws toch aan jou had doorgestuurd had? :D Je was me duidelijk voor om dit nieuws om de website te zetten.

Rutger
Beste Rutger,

Het gaat mij niet om de eer, maar onmiddellijk doorgeven van informatie. Jammer dat jij mij te snel vindt gaan.

Leuk dat je me op de hoogte houdt, andersom krijg jij ook berichten van mij.
Overigens heb ik dit bericht zes keer ontvangen via diverse wegen.
Wist jij al van die proef van die ene paal gedurende een jaar? Dat stond niet in dat bericht. Dat krijg je dan van mij.

Ben jij er dinsdag ook bij?

Bert
Hoi Bert,

Ik had het er niet over dat je te snel bent. Snel is goed (en een goed merk!!!) :D Nee hoor grapje. Dit nieuws moet heel bekend worden. Zijn er wereldfietsers die dan op maandagavond daar gaan kamperen. Dan wordt het nog druk bij die bivakzone.

Die ene paal ken ik niet. Goede tip.

Nou dan nog een eigen tip. Kamperen in Noordpolderzijl. Bij het Zielhoes in Noordpolderzijl is kamperen niet officieel toegestaan, maar wordt gedoogd!

Rutger
Op de Veluwe (niet in het park, maar bij Ede) ook hoor Rutger! Tenminste wel met een tipi van 2,34m hoog. En in de Kampina (of ze hebben me daar gewoon niet zien staan), en tussen Nijmegen en Venlo op een grasveld, en bij Waspik aan een brug, etc.
Rutger schreef:Hoi Bert,

Ik had het er niet over dat je te snel bent. Snel is goed (en een goed merk!!!) :D Nee hoor grapje. Dit nieuws moet heel bekend worden. Zijn er wereldfietsers die dan op maandagavond daar gaan kamperen. Dan wordt het nog druk bij die bivakzone.

Rutger
Helaas staan er die nacht al drie tentjes en meer mag niet.
SNEAKPREVIEW

Tijdens een rondje fietsen, kwam ik, tussen knppnt 55 en 56 nou toevallig langs dit bordje ;)

Afbeelding

en was er verderop zoiets:
Afbeelding

En nog iets verder:
Afbeelding
Geen kampvuurplekje? :roll:
Dat moeten die Belgen dan toch echt nog leren hoor!
Maar wel onder open hemel (enkel noordkant beschutting) zodat bij helder weer de sterren geteld kunnen worden. :)
Roald schreef:Maar wel onder open hemel (enkel noordkant beschutting) zodat bij helder weer de sterren geteld kunnen worden. :)
.....als sterren aan de hemel staan......

.....waarom zou ik in een hotel met slechts vijf sterren op de voorgevel overnachten, als ik onder duizend sterren kan slapen.......
Schitterend !!!

Ik vermoed dat kamperen hier het hele jaar toegelaten zal zijn ?

Ik maak wel eens een rondje vanuit Antwerpen, langs het Albertkanaal tot in Dessel, en dan noordwaarts langs het kanaal Schoten - Dessel naar Turnhout en weer terug via "Schoten Vaart". Bijna volledig autovrij !

Mits een klein omweggetje langs Arendkonk heb je dan een mooi toertje van bijna 150 km met een hopelijk rustig kampeerplekje om van de natuur te genieten en deze lange dag in 2 te splitsen.

Zal hier in het najaar zeker een paar keer gebruik van maken.
Overigens is Talander theehuisje enkel open op ma di wo zo van 14-17hr