Onlangs fietste ik vanuit Emmen naar Nieuw Statenzijl en bemerkte bij een barriere naar de dijk een hoop ergernis. Toen ik bij zo'n schapenrooster, vlak voor de waddenzeedijk aankwam, nabij Hongerige Wolf, hoorde ik een aantal oudere fietsers mopperen over de slecht toegankelijke toeganghekjes tot de dijk. Wat is het geval: er is een rooster met daarvoor een hek, dat permanent is afgesloten door de schapenboer. Daarnaast is een fietsershek, bestaande uit stangen die je toelaten tot een benarde ruimte boven een rooster. Het betreft een kwart draaibaar metalen hek. Een normale fiets past nauwelijks tussen de 2 beugels van het hek, laat staan als je tassen hebt, zoals ik. Tijdens het doorworstelen door de stangen, kan je fiets beschadigd worden, omdat als je het ene deel opent, het andere achter je sluit. Wie kent dergelijke metalen hekken en wat zijn jullie ervaringen c.q. kritieken op dergelijke hekken?
P.S. de route Scheemda, Nieuwolde, Finsterwolde, Ganzendijk, Hongerige Wolf, Nieuw Statenzijl, Nieuwe Schans(foto van gebouw Jans Pommerans...uit..... genomen), Bruineschans, Bellingwolde in het uitsterste noordoostelijke puntje van dit land is prachtig en zeer aan te bevelen.
P.S. de route Scheemda, Nieuwolde, Finsterwolde, Ganzendijk, Hongerige Wolf, Nieuw Statenzijl, Nieuwe Schans(foto van gebouw Jans Pommerans...uit..... genomen), Bruineschans, Bellingwolde in het uitsterste noordoostelijke puntje van dit land is prachtig en zeer aan te bevelen.