Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Olie mee in het vliegtuig? - Forum Wereldfietser

Olie mee in het vliegtuig?

Is het toegestaan om een spuitbusje olie mee te nemen in het vliegtuig?
In mijn geval betreft het een klein busje WD41.
Nooit problemen gehad met een klein flesje olie tussen mijn gereedschap. Natuurlijk niet in je handbagage meenemen.
Maar waarom neem je WD 40 mee? Ik hoop niet om je keting mee te smeren. Dat wordt wel gedaan, maar het smeert niet echt: het is eerder een oplosmiddel. Neem liever een druppelflacon dikke olie mee.
Wim
Even googlen leert mij dat dat inderdaad niet zo'n goed idee is. Ik heb het ook even op een schaaltje getest en het is inderdaad bijna net zo dun als slot-ontdooier. Gelukkig heb ik nog een busje teflon liggen.
Jelle'81 schreef:Is het toegestaan om een spuitbusje olie mee te nemen in het vliegtuig?
In mijn geval betreft het een klein busje WD41.
Waar ga je naar toe? Is dat spul daar niet te koop?
Gelukkig heb ik nog een busje teflon liggen
Ik zou toch eerder voor een busje olie gaan, teflon ligt er bij de eerste de beste regenbui weer af, is mijn ervaring. Neem zelf altijd klein flaconnetje Finish line Xcountry mee.

Roef
Jelle'81 schreef:Even googlen leert mij dat dat inderdaad niet zo'n goed idee is. Ik heb het ook even op een schaaltje getest en het is inderdaad bijna net zo dun als slot-ontdooier.
Het is nog duidelijke als je het schaaltje een dag laat staan. Dan is het spul verdampt.
Leon
bert sitters schreef:Waar ga je naar toe? Is dat spul daar niet te koop?
Roemenië. Ik heb hoe dan ook het liefst een flesje bij me.