Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Veilige parking auto in Arnhem - Forum Wereldfietser

Veilige parking auto in Arnhem

Hallo

Wij willen vanaf volgende week van Arnhem naar Berlijn fietsen. Omwille van praktische redenen willen we de auto twee weken parkeren in de omgeving van Arnhem, om hem de laatste dag terug op te pikken. Wie weet of heeft er een veilig plaatsje voor onze auto?

Groeten,
Dan
Als ze in Arnhem zelf net zo veel auto's pikken als fietsen zou ik hem zeker niet in de binnenstad zetten. Mijn broertje is daar al heel wat fietsen kwijtgeraakt. Ik heb zelf geen auto dus kan niet zeggen hoe het in wageningen is, maar toen ik van de week terug kwam van vakantie stond mijn fiets nog open (vergeten op slot te zetten :shock: ) en hij stond er nog na 2 weken! Maarja... wageningen is wel nog ongeveer 20 km van Arnhem vandaan (landinwaarts).
Arnhem zelf durf ik zo niet te zeggen, onze auto heeft 3 week in een dorp dichtbij Arnhem gestaan en die stond er nog toen we terugkwamen. Nou was dat toevallig pal naast ons huis. Je mag 'm gerust ergens bij ons in de buurt zetten. Als je dan je telefoonnummer geeft bel ik wel als 'ie weg is. :wink:
Honderd procent veiligheid kan ik natuurlijk niet garanderen, maar mijn tactiek in zo'n geval is om de wagen op de parkeerplaats van een grote flat te zetten, juist in een druk deel van de stad. Daar staan altijd veel auto's en valt een 'onbekende' wagen die langere tijd op een plek staat niet zo snel op. In Arnhem zou je dan in de wijken in het zuidoostelijk deel van de stad kunnen kijken (bijv. de flats langs de Groningensingel of de Hofsingel) of in de wijk Presikhaaf (noordoostelijk).
Abacus schreef:Honderd procent veiligheid kan ik natuurlijk niet garanderen, maar mijn tactiek in zo'n geval is om de wagen op de parkeerplaats van een grote flat te zetten, juist in een druk deel van de stad. Daar staan altijd veel auto's en valt een 'onbekende' wagen die langere tijd op een plek staat niet zo snel op. In Arnhem zou je dan in de wijken in het zuidoostelijk deel van de stad kunnen kijken (bijv. de flats langs de Groningensingel of de Hofsingel) of in de wijk Presikhaaf (noordoostelijk).
Pas op, Presikhaaf staat bekend als een crimineel buurt. Als er een naam van je garage op je kenteken aan de achterkant niet uit Arnhem en omgeving staat (zoals Renault Kampstra Eenrum op de mijne), is vragen om moeilijkheden. Pak liever de trein naar de omgeving van Arnhem (Velp bijvoorbeeld, het station in het centrum is in giga-verbouwing) en dan verder fietsen.
Martin E. van Doornik schreef:Pas op, Presikhaaf staat bekend als een crimineel buurt. Als er een naam van je garage op je kenteken aan de achterkant niet uit Arnhem en omgeving staat (zoals Renault Kampstra Eenrum op de mijne), is vragen om moeilijkheden.
:?: :shock: :?:
Wat een onzin, Presikhaaf is bepaald geen kouwe kak maar je kunt daar 's nachts rustig over straat hoor. Die wijk wordt momenteel trouwens grondig gerenoveerd. Autodieven/vandalen laten zich niet leiden door de tekst op een kentekenplaat (behalve als er Renault Kampstra Eenrum op staat), maar wat er mogelijk aan waarde in ligt of hoe makkelijk de auto in zijn geheel is mee te nemen en dat laatste is onafhankelijk van waar de auto staat. Het is misschien handig om je auto in een van de wijken te zetten waar de bewoners bijna allemaal een eigen oprit hebben zoals de Hoogkamp. Daar is ruimte genoeg in de straten (kijk maar met Street View). Arnhem kent meerdere van dit soort ruim opgezette wijken. Je zou ook kunnen uitzoeken wat het kost om je auto twee weken in de parkeergarage bij het station neer te zetten. Als dat je een rustig gevoel geeft is het het geld misschien wel waard. Ik heb geen idee wat zoiets kost. Bij mij in de straat kun je 'm ook rustig neerzetten. Daar wordt maar heel soms een auto opengebroken.
Hier en hier vind je een overzicht van alle Arnhemse wijken.
Snap de vraag niet goed. Jullie fietsen vanaf Arnhem naar Berlijn en dan willen jullie perse in Arnhem parkeren? Waarom met de auto komen en niet per fiets? Of niet gewoon starten vanaf jullie huis plaats? Trein en fiets gaat meestal goed samen. Overigens kan je hier ook in Zeist parkeren en dan de trein naar Arnhem nemen.
Ik zet mijn auto altijd in een woonwijk. Lage huizen juist, dan denken mensen dat die auto bij dat huis hoort. Voor Arnhem zou ik hem in de burgemeesterswijk zetten, mooie woonwijk vlakbij de boveningang van centraal NS. Als je op een straat wil zoeken bijv van Pallandtstraat, dit is denk ik net buiten de vergunningszone. Heb er jaren gewoont, wel mijn brommer gejat trouwens...