Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Wageningen - Forum Wereldfietser

Rondje Wageningen

Het is prachtig fietsen hier en er is keuze genoeg (bos, rivier, weilanden) om verschillende rondjes te doen. Of natuurlijk van alles een beetje meepakken op 1 route. Dus vraag ik me af of er mensen zijn die interesse hebben in een rondje Wageningen.

Een voorbeeld is Wageningen-Arnhem via nederrijn en terug Arnhem-Wageningen langs de wageningseberg. Of meer een rondje richting Rhenen. Afstand tussen de 25 en 50 km en niet belachelijk snel; rechttoe rechtaan ong 21 km/h met enige bepakking (voor lekker veel proviand en drinken).
Ik ben vrij goed bekend op een aantal routes dus dan kunnen we lekker doorfietsen. Er zijn ook genoeg plekken om gezellig te lunchen.

Lijkt me leuk als er interesse is van verschillende mensen in verschillende leeftijdscategoriën. Ben zelf 22 jaar, zou leuk zijn als er ook een aantal leeftijdsgenoten tussen zitten. Niet omdat ik discrimineer op leeftijd, maar omdat ik nog geen leeftijdsgenoten heb ontmoet die net zo knettergek zijn als ik om in m'n vakantie hele dagen te fietsen.

Ik ben benieuwd! Als je interesse hebt, laat maar even horen!
Hallo Zoe,

Een heel erg leuk idee, maar Wageningen is voor mij 2.5 uur met de trein dus denk niet dat hem dat wordt voor een kort zondagstochtje. Jammer dat je er dan niet bij was met het jongerenweeekend wat erg geslaagd was, dat zou echt wat voor jou zijn geweest.

Ben je er met het nazomerweekend ook in Elim?

gr Paul
[quote="Zoë"]maar omdat ik nog geen leeftijdsgenoten heb ontmoet die net zo knettergek zijn als ik om in m'n vakantie hele dagen te fietsen.

quote]
Objection [Joeronner]!
Om knettergek te kunnen beoordelen, moet je psychiater of Geert W.(althans dat denkt ie zelf) zijn.
Ik fiets zelf ook en kan beoordelen dat dat soort mensen meer prettig gestoord zijn en hoe jonger je dat overkomt, hoe beter het voor je geest, gestel en andere toebehoren is. Derhalve fiets en blijf fietsen tot je 100-ste. 8)
Hallo Paul en Dries!

Daar was ik inderdaad al bang voor. Het ligt nou niet super centraal (vooral ook omdat het station niet helemaal naast de deur ligt). Maar wie niet waagt wie niet wint, dus ik dacht, ik vraag eerst even rond voordat ik al wat leuks heb bedacht en er is geen animo voor :)

Het jongerenweekend leek me inderdaad leuk maar met een halve-gare-knieblessure-van-vorig-jaar wilde ik niet zomaar (ik geloof 80 km) fietsen op onbekend tempo. Bovendien ben ik mijn studie aan het afronden dus kwam het ook nog slecht uit. Maar wie weet volgend jaar! Het ging een paar weken terug al een stuk beter met mijn knieen.

En Dries, ik bedoelde met 'knettergek' inderdaad prettig gestoord (dus knettergek in positieve zin 8) ) maar je hebt wel gelijk... ik denk niet dat ik voor echt knettergek door kan gaan :P Al zouden sommige mensen dat niet met me eens zijn geweest toen ik m'n fiets de trein in sjouwde deze zomer :wink:
Hoi Zoe,

Ik ben dan wat ouder (komende vrijdag word ik 42), maar kan me wel herkennen in de opmerking dat het niet altijd makkelijk is rond als jong persoon (ik beschouw me overigens ook nog altijd zo, fietsen houd je jong!) leeftijdsgenoten te vinden om mee te fietsen. Zelf maakte ik in 1987 mijn eerste buitenlandse fietstocht met een reisorganisatie. Na vakantie met vrienden in 1988 en 1989 zonder fietsen wilde ik toch maar weer op de fiets stappen. In 1990 en 1991 ging ik met een fietsreisorganisatie naar de Provence en Spanje. In 1992 toen op 24 jarige leeftijd dus, was ik afgestudeerd en maakte mijn eerste lange fietstocht (rondje Frankrijk, 10 weken, 4500 km, heerlijk). Ik had via een advertentie (ja email, website waren er toen nog niet) iemand gevonden. Een jaar ouder. Was erg leuk. Wat ook leuk was dat ik in 1994 lid werd van de Wereldfietser. De verhalen die van mensen als Bert Sitters, Mickey Smak, Cok Oostveen en Frank van Rijn hoorde, hebben me altijd geinspireerd tot het maken van fietsen, zowel een weekendje dichtbij huis als langere tochten. Ouderen hebben hun kennis, hun verhalen en het is mooi om naar ze te luisteren. Jongeren vind ik ook inspirerend. Hun enthousiasme over je eerste tocht. Dat vind ik mooi.

Geniet,

Rutger
Hoi Zoe,

Ik heb wel interesse. Ik ben 26 jaar en woon in Barneveld, niet al te ver weg dus.
Had je nog een bepaalde datum in gedachten? Ik ben namelijk vanaf aanstaande donderdag 2 weken met vakantie, dus dan gaat het in elk geval niet lukken :)

Groeten, Ronald.
hoi

Als je een dag in het weekend gaat wil ik wel mee. Ik woon in Hilversum en het lijkt me leuk om daar een keer in de buurt te fietsen.
groeten Irene
Hallo Allemaal!

Leuk dat er toch nog wat interesse is. Ik fiets het liefst met een groepje van minstens 4 dus wellicht dat er nog wat andere mensen meewillen?

Als het doorgaat wordt het waarschijnlijk een mooi weekend in September aangezien ik deze maand nog druk ben met andere dingen.

Ik laat het horen als ik wat meer plannen heb; ik wou even inventariseren of ik niet voor niets vanalles zou organiseren.

En Rutger, Gefeliciteerd met je verjaardag! 8) En het is inderdaad erg inspirerend om al die verhalen van doorgewinterde vakantiefietsers te lezen!

Groetjes,
Zoë
Mocht het toevallig uit komen, dan zie ik (28 lentes jong) het ook wel zitten. Mocht het dan ook nog het laatste weekend van september zijn, dan trakteer ik de appeltaart :wink:.
Hoi,

Het lijkt mij ook leuk om een weekend eventueel aangevuld met de vrijdag en maandag te fietsen. Ik kom uit Rotterdam, man en 29 jaar. Laat het me maar weten wat je/jullie plannen zijn.

groet,

Marijn
Hoi Allemaal!

Leuk dan wordt het een mooi clubje zo :wink:

Het wordt waarschijnlijk het laatste of een-na-laatste weekend van September. Ik heb het nu heel druk tot en met dinsdag en daarna zal ik eea gaan plannen en laat ik 't hier weten!

Groetjes!
Hopelijk wordt het dan het en-na-laatste weekend :)
Het laatste weekend kan ik in elk geval niet.
Hoi Allemaal,

Doordat mijn afstuderen helaas in de soep is gelopen deze maand door verschillende omstandigheden moet ik het rondje Wageningen voorlopig even uitstellen. Omdat het weer er waarschijnijk niet beter op wordt (en ik stiekem gewoon een slecht-weer-watje ben :lol: ) stel ik het voorlopig even uit naar het voorjaar. Ik vind het erg jammer, maar dan heb ik in elk geval genoeg tijd om er echt iets leuks van te maken. Dus bij deze excuses aan diegenen die er al op gerekend hadden.

Groetjes,
Zoë