Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoogte zadel - stuur - Forum Wereldfietser

hoogte zadel - stuur

Hallo,

ik heb een safari snel en ben eindelijk eens een eindje ermee gaan rijden,
230km op precies te zijn. maar had keihard pijn in mijn knie. mijn zadel stond te laag. ik ben een beetje zadels aan het wisselen omdat ik maar geen goed zadel kan vinden.

nu vraag ik me af of iemand een goede site weet waar je zitpositie wordt uitgerekend. je kan er vaak vinden voor racefietsen of ATB, maar nooit voor 28" trekkersfietsen. je kan vele zits aannemen op je trekkingsfiets: meer comfort of meer snelheid; dus misschein bestaat er wel een overzichtje hiervan.

ps: het slot op een snel safari is niet goed geplaatst want de sleutel prikt in je been wanneer je je been volledig strekt en de pedaal is volledig naar achteren gedraaid.

dankjewel
fillemon schreef:[…] wanneer je je been volledig strekt en de pedaal is volledig naar achteren gedraaid.
Eh… hoe krijg je dat voor elkaar?

.tsooJ
Plaats een een foto van je fiets, eventueel met jou op de fiets. Slot tegen je been? Het kan zijn dat je je zadel te ver naar achteren zet. Hierdoor kan je ook weer last krijgen van je knie tijdens het fietsen..