Ik heb de "Bourgogne à vélo et par les voies vertes" vorig jaar gedaan, of toch het grootste deel ervan want het klopt dat 800-900km langs kanalen en rivieren rijden op den duur wat eentonig is. Dat compenseerden we door op tijd en stond eens van de route af te wijken. Bv. Semur-en-Auxois is een leuke divertimento. De max is natuurlijk Vézélay (stevig klimmetje ook) en Bazoches (thuishaven van Vauban).
Twee weken geleden heb ik met mijn zoon van 9 het traject Dijon-Auxerre nog eens over gedaan. Daarbij heb ik kunnen vaststellen dat er inderdaad bepaalde stukken nog niet bewegwijzerd zijn. Toch moet je geen hogere aardrijkskunde gevolgd te hebben om deze waterlopenroute te kunnen volgen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Voor wie graag iets in de hand heeft, plaatjes kijkt en histoire locale opsnuift :
"La Bourgogne à vélo... et par les voies vertes" - Michel Bonduelle, Editions Ouest-France, 2008, ISBN 978-2-7373-4417-6 .
15,9€.
Zeker verkrijgbaar in het Office de Tourisme van Dijon, maar wrschnl. ook bestelbaar vanuit de Nederlanden.