Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietservaring Oostkust VS (New England) - Forum Wereldfietser

fietservaring Oostkust VS (New England)

Dag fietsers,
Had het plan om in september/oktober een rondje te gaan fietsen door New England. Start Boston en dan met Atlantic Coast Route omhoog en met Green East Caost Greenway naar Cape Cod en dan weer Boston.

Ben gaan twijfelen door reisverhalen over fietsen in VS en beschrijving Atlantic Coast route (traffic, health hazzards op kruisingen en weet ik veel). Vooral beschrijving over fietsen op de vluchtstrook van een snelweg (met die enorme trucks) is niet mijn idee van vakantie. Nu weet ik niet of Amerikanen (met al hun health and safety regulations) overdrijven. Dus zoek naar ervaringen van Nederlanders in dat gebied. Doen of niet doen?

Het gaat me niet zozeer of het veilig is, de vraag is meer of je daar beetje ontspannen kunt fietsen. Dagafstanden enzo interesseren me niet. Wat ik juist het leuke aan fietsen vind (tot nu toe alleen Europa) is onbekommerd onderweg zijn, op de kaart turen en mijn plan veranderen plus afstappen als het ergens leuk/mooi of anderszins moeite waard is.

Hoor graag jullie ervaringen
nins
Ik heb er gewoond en gewerkt. Ik vond fietsen vaak een beetje eng. Niet dat de automobilisten het slecht met je voorhebben, verre van dat. Amerikanen zijn op de weg de keurigheid zelve (net als in de rest van de omgang), maar ze hebben niet zoveel ervaring met fietsers. Het gevolg is dat ze je technisch gesproken wel zien, maar dat dat niet doordringt. Overigens verschillen de fietsvoorzieningen enorm van regio tot regio. Er zijn genoeg regios waar er hard aan gewerkt wordt (en als Amerikanen iets aanpakken...). Je kunt kijken op http://www.adventurecycling.org/ en ook wel op de Amerikaanse randonneurs site: http://groups.google.com/group/randon
Zelf fietste ik vooral op jaagpaden langs in onbruik geraakte historische kanalen.
Wim
Hoi Wim,
Dank voor je antwoord en de links.
De adventurecycling ken ik (daar ook kaarten vandaan en de weinig bemoedigende verhalen gelezen), maar die andere niet. Er zijn in new england veel routes over oude railwegen. Probleem is dat die beperkt zijn (meestal zo'n 2 tot 10 mijl) en om er te komen gaan ze uit van een auto! En ja vind het ook fijn land, maar misschien moet ik VS reizen bij bussen en treinen houden en ergens anders gaan fietsen (zolang al die leuke fietspaden nog plannen zijn).
Groeten!
nins schreef:Dag fietsers,
Had het plan om in september/oktober een rondje te gaan fietsen door New England. Start Boston en dan met Atlantic Coast Route omhoog en met Green East Caost Greenway naar Cape Cod en dan weer Boston.

Ben gaan twijfelen door reisverhalen over fietsen in VS en beschrijving Atlantic Coast route (traffic, health hazzards op kruisingen en weet ik veel). Vooral beschrijving over fietsen op de vluchtstrook van een snelweg (met die enorme trucks) is niet mijn idee van vakantie. Nu weet ik niet of Amerikanen (met al hun health and safety regulations) overdrijven. Dus zoek naar ervaringen van Nederlanders in dat gebied. Doen of niet doen?

Het gaat me niet zozeer of het veilig is, de vraag is meer of je daar beetje ontspannen kunt fietsen. Dagafstanden enzo interesseren me niet. Wat ik juist het leuke aan fietsen vind (tot nu toe alleen Europa) is onbekommerd onderweg zijn, op de kaart turen en mijn plan veranderen plus afstappen als het ergens leuk/mooi of anderszins moeite waard is.

Hoor graag jullie ervaringen
nins

Boston zal als grote stad wel een puinhoop zijn, maar de kust in Maine is prachtig en hardstikke rustig. Als je fiets nog in een doos zit kun je eerst een stukje met de bus noordwaarts (concord trailways), met een uitgepakte fiets moeten ze plek hebben

Maar zoals overal in de US, na kroegentijd wil je niet meer op de fiets zitten
Ha Marten,
dat klinkt nou weer bemoedigend!
Leuk, vooral omdat Maine een van de staten is waar ik graag doorheen zou fietsen. Het wordt begrijp ik kortom de truc om drukte en wegen rond steden te vermijden en pas later op de fiets te stappen.
Dank
nina
En om de drukke steden te mijden moet je eens kijken naar Airport shuttles.
Dit zijn busjes die je van een airport naar een plaats tot soms wel 150km verderop brengen.

Ondanks het vele fietsen op de vluchtstrook heb ik het in Utah meestal niet als vervelend/stressvol ervaren!
Ik weet niet hoe het in Maine is maar hier zijn wat voorbeelden van andere delen van de VS, helaas doen ze op alle nieuwe wegen "rubble strips" het is onmogelijk om hier langer dan 2 seconden op te fietsen en helaas nemen ze soms de hele vlucht strook in beslag

Slecht
Afbeelding

Erg slecht
Afbeelding

Levensgevaarlijk
Afbeelding

Erg mooi!
Afbeelding

gebruikelijk,dit is Pennsylvania
Afbeelding

Het oplossing kan zijn rustig wegen zoeken ( maar vaak hebben de kleiner wegen helemaal geen shoulder, en het kan dus beter zijn lees veiliger op groter wegen) .erg lastig.

Of google op "rails to trails" "trails from rails" om oude spoorlijn routes te volgen, nadeel is dat de meeste zijn erg plaatselijk gedaan en sluit amper met elkaar aan, nog een paar jaar en het kan een mooi systeem worden.

Maar voor de rest is fietsen in de VS erg leuk, als je eenmaal buit de stad ben.

Succes
Shane schreef:Ik weet niet hoe het in Maine is

Afbeelding
ochtendspits , dit is de weg langs de kust naar het noorden

Afbeelding
ergens langs de kust in Maine
Ik heb meerdere malen in New England gefietst: Massachusetts, New Hampshire, New York State, Washington DC, Virginia en Rhode Island, zelfs een keer in hartje winter, met sneeuw dus!
Geen probleem, neem zoveel mogelijk lokale wegen en die zijn prima te doen. Landkaarten vaak bij benzinestations verkrijgbaar. Soms zit er onverwachts een korte vierbaansweg in, vaak als entree van de wat grotere plaatsen. Maar dat is al lang geleden, want ik praat over de jaren 1973 en 1974, ik was toen 22 à 23 jaar. Het was het Amerika van Archie Bunker en president Nixon. Wel zwaar op mijn Raleigh-fiets zonder versnellingen! Maar het was een fantastische tijd met veel mooi weer en ik kon voor slechts 50 ¢ tot $ 2,00 in Amerikaanse youth hostels (jeugdherbergen) en voor ongeveer $ 10,00 in een plaatselijke motel terecht! Overal vriendelijke mensen. Ook kon ik gratis overnachten in een grote dovenschool in Northampton (Mass). Sommige dorpen doen me direkt denken aan de TV-serie Peyton Place. Nog verder door New York State met veel Oma Duck-boerderijen gefietst en goed in Toronto (Can.) aangekomen.
Helaas heeft de AYH, de Amerikaanse jeugdherbergen, een jaar of 15 geleden het aantal YH's flink gereduceerd, tot één of twee per staat! Fietsen in the beautiful USA kan ik dus nu wel vergeten....
Kijk maar voor de foto's op http://www.mijnalbum.nl/Album=DDHMLQNF (zie de fototitels links)
Hoi,

Ik zou het gewoon doen!!! Ik heb er ook gefietst van Los Angeles naar Salt Lake City via de nationale parken in Utah. Zelfs in LA en SLC (en ook de (kleinere) plaatsen zoals Las Vegas en St. George vond ik het fietsen goed te doen. Altijd wat uitkijken natuurlijk.

En op de vluchtstrook fietsen was op de interstates wel eens wat minder met de grote trucks, maar dat ging ook goed. De binnenwegen waren erg rustig en mooi!

Het gebied waar je wilt fietsen staat ook nog wel op mijn verlanglijstje!
De vlucht is niet erg lang...en je bent in een andere wereld met fantastische, behulpzame mensen. Zelfs de douane was enthousiast.

Zie ook de USA flimpjes op www.vimeo.com group: wereldfietsers.
HEEL VEEL PLEZIER!