Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brooks zadels - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Brooks zadels

Leon schreef:
Bas1988 schreef:Ik heb ook sinds kort een Brooks zadel. Mijn kont schuift steeds iets naar voren, waardoor mijn zitknobbels niet precies achter op het zadel zitten. Ik moet echt een beetje kracht zetten met mijn voeten en armen, om mijn kont achter op het zadel te houden.
Ik neem aan dat er maar één zitpositie goed is: met je zitknobbels achter, op het breede gedeelte van het zadel.
Staat je zadel wel horizontaal of net een tikje naar achteren? Experimenteer hiermee, of met de andere afstellingen van de fiets, want als je moeite moet doen om op de prettigste positie te zitten is er iets niet goed.
Leon
Bij een -nieuwe- Brooks is de punt een fractie hoger doorgaans beter als horizontaal
Bas1988 schreef:Ik heb ook sinds kort een Brooks zadel. Mijn kont schuift steeds iets naar voren, waardoor mijn zitknobbels niet precies achter op het zadel zitten. Ik moet echt een beetje kracht zetten met mijn voeten en armen, om mijn kont achter op het zadel te houden.

Ik neem aan dat er maar één zitpositie goed is: met je zitknobbels achter, op het breede gedeelte van het zadel.
Herkenbaar... Doodmoe werd ik er van. Het is inderdaad op te lossen door het zadel een paar graden naar achteren te verstellen, maar dan kom je weer in de knoei met je edele delen op het moment je wat dieper op het stuur, cq sportiever gaat zitten. Ook vond ik het zadel te glad.
Ik ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het zadel te breed en te glad voor mij was en heb het weer verkocht.
Er zijn meer leren zadels dan Brooks en heb een ander zadel met leren overtrek gekocht en zit weer lekker op de fiets. Het liefste had ik het te vervangen zadel weer gekocht (San Marco Pirelli oid) maar dat kon ik niet vinden.

Groeten,
Eric
-

Heb de leren rakker een paar graden naar achteren gekanteld. Ik schuif nu niet meer automatisch naar voren. Ook heb ik geen last van m'n brabbeltjes als ik iets dieper ga zitten. Bovendien heb ik het idee dat ik m'n rug automatisch iets meer buigt waardoor ik meer gewicht draag met mijn kont i.p.v. mijn armen/polsen/handen.
Een (te) glad leren zadel kun je met middelgrof schuurpapier (bv. korrel 80) wat opruwen, dan schuif je een stuk minder.