Additionally, paste this code immediately after the opening tag: brooks professional op reisfiets - Forum Wereldfietser

brooks professional op reisfiets

Ik heb mijn oude brooks professional zadel terug in gebruik genomen, maar nu op mijn reisfiets Villiger Cabonga (nu Avaghon). Ik lees meestal dat er een B17 gebruikt wordt voor een reisfiets. De professional zou eerder geschikt zijn voor racefietsen waarbij zadel iets hoger staat dan stuur.
Nu staat mijn zadel even hoog dan het stuur. Kan een professional dan toch op mijn reisfiets? Of is dit idee verkeerd..?
Mss een vraagje voor Wim, die zoals ik lees ook een professional heeft op zijn racefiets...
De eerste ritten vielen goed mee. Volgende week ga ik fietsen in de Vogezen en graag had ik het met het brooks zadel geprobeerd.
Als hij lekker zit is hij "geschikt"

Op mijn race fiets heb ik een dames brooks, zit ook goed, oogt ook mooier dan de heren model vind ik :lol:
Het hangt niet alleen af van het gebruik en de zithouding, maar ook van je eigen anatomie. IK heb inderdaad sinds kort ipv van ook al vrij smalle Conquest mijn Brooks Profesional van bijna 35 jaar oud weer op mijn vakantiefiets zitten, nu samen met een Thudbuster ST. Het zat als vanouds geweldig goed. Let wel, dit is Profsssional van 155 mm breed. De moderne Team Profesional is 160 mm, net als die Conquest. Helaas, zo maken ze ze niet meer.
Wim