Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op zoek naar een stuurtas voor een racefiets - Forum Wereldfietser

Op zoek naar een stuurtas voor een racefiets

Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een redelijk grote (minimaal 4l.) stuurtas voor aan mijn racefiets. Nu heb je super goedkope stuurtassen, maar deze moeten met klittenband aan het stuur worden vastgebonden. Dat betekent dat ik op die plek, niet meer met mijn handen op het stuur kan rusten. Je hebt ook van die clickfix tassen of iets dergelijks en volgens mij zit daarbij iets meer ruimte tussen de tas en het stuur. Probleem hiervan is weer dat een dief het in 1 seconde meeneemt.

Weten jullie misschien wat goede (liefst goedkope) stuurtassen voor een racefiets? Liefst waarbij ik het stuur nog wel kan beet pakken?

ps: Het mag best een goedkoop ding zijn. Hij hoeft bijvoorbeeld niet waterdicht te zijn.

Alvast bedankt!
In ieder geval heeft Ortlieb een Klick-Fix MET slotje. Wellicht dat dat ook bij andere merken het geval is.

Maar ja, die is wel waterdicht :D

Peter
Ok, bedankt. Zal ik eens naar zoeken. Ben op het moment naar deze aan het kijken:

http://www.bike4travel.nl/product_info. ... 0b4afaef71

Maarja die is wel aardig prijzig. Merk is ook Vaude. Vraag mij dus af of er niets een onbekend goedkoop merk is met ongeveer hetzelfde product, zoals vaak het geval is.
Nog een vraagje tussendoor:

Hoeveel liter stuurtas past er tussen een racefiets stuurtje? Weet iemand hier meer over? Ik heb wel afmetingen van de stuurtassen, maar het is alsnog beetje lastig voor te stellen hoe groot ze zijn. Is een 6 liter stuurtas te groot voor op een racestuur?
Ik heb al jaren een zwarte AGU Yamaska 420 stuurtas met Click-Fix aan mijn stuur. Er is ook een knalgeel regenhoesje bijgeleverd. Maar aangezien ik drie fietsen bezit, kon ik bij AGU nog twee Click-Fix blokken voor het stuur los bij kopen. Dit kan vaak niet bij andere merken!
Hoezo dat een dief die stuurtas in 1 seconde kan wegjatten? Als ik mijn fiets parkeer, haal ik hem altijd eraf, want daarin zitten mijn fotospullen en reisdocumenten!
Mijn gele Giant heeft een rechte T-stuur, mijn tweede is een blauwe Batavus Cayuca met gewone stuur en de derde is de zwarte Giant (die in mijn Zweedse huis staat) met kromme racestuur, zie foto. De stuurtas past allemaal erop!

Afbeelding
Super! Bedankt voor de foto. Nu heb ik een beetje een idee, hoe groot een 6 liter tas is.

Nu kom ik er wel uit denk ik.
Martin E. van Doornik schreef: Maar aangezien ik drie fietsen bezit, kon ik bij AGU nog twee Click-Fix blokken voor het stuur los bij kopen. Dit kan vaak niet bij andere merken!
Click-fix is een systeem van Rixen Kaul. Het spul is los te koop en wordt ook door veel andere fabrikanten gebruikt