Additionally, paste this code immediately after the opening tag: visum voor thailand - Forum Wereldfietser

visum voor thailand

een klein vraagje over wat betreft visums voor thailand...
ik vlieg in oktober naar thailand en heb een one way ticket...nu zeggen alle officiele instanties mij dat ik thailand niet inkom zonder visum omdat ik maar een one way ticket heb...normaal als je een retour ticket hebt krijg je een visum als je het land in komt...
alleen ik hoor van sommige mensen dat je ook met een one way ticket thailand binnenkomt en een gratis visum krijgt....
zijn er soms mensen die ervaring hiermee hebben..??? klopt dit??
ik zie het namelijk niet zitten dat ik straks niet mag vertrekken naar thailand

ik hoop dat iemand me hiermeen kan helpen...
alvast bedankt!!

Als je korter dan een maand naar Thailand gaat, heb je geen visum nodig.
Je vult gewoon je landingskaart in en krijgt een stempel in je paspoort met de einddatum waarop je Thailand hebt moeten verlaten. Als je tijdens je reis even Thailand uit gaat dan krijg je opnieuw een stempel voor 30 dagen.

en geld dit ook als je een one way ticket hebt.... hier in nederland vertellen ze me dat ik enkel kan vertrekken als ik een visum heb....

Wie in Nederland vertelt dat jou?

de thaise ambassade en zelfs bij het boeken van het ticket kwam er een "waarschuwing" dat je een visum nodig hebt....

Da klopt. Als je geen retourticket hebt, moet je altijd een visum aanvragen bij de Thaise ambassade of het Thais consulaat.
Dat neemt niet weg dat lang niet altijd naar je retourticket gevraagd wordt bij aankomst in Bangkok. Maar als dat wel gebeurt, heb je een groot probleem.
Zie voor uitleg van de regels:
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/descr_nl.asp