Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gevraagd: advies (+ evt fiets) - Forum Wereldfietser

Gevraagd: advies (+ evt fiets)

Binnen een paar maanden wil ik een flinke fietstocht (met bepakking) gaan maken. De fiets moet echter nog aangeschaft worden. Hebben jullie advies in wat voor fiets ik moet kopen? Ik zat zelf te denken aan een tweedehandse damesmodel Santos, Koga Miyata of een Giant (welk type weet ik alleen niet zo goed). Graag zou ik rond 400-500 euro willen uitgeven.
Wie weet heeft iemand zelfs nog een fiets te koop?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Constance
Had je niet al eerder een topic over de 2e hands santos? Was dat nog wat geworden? (herstel: ik las net dat hij al verkocht was....)

en dit staat in : persoonlijke fotoalbums.. misschien even verplaatsen dus?
Constance schreef:Binnen een paar maanden wil ik een flinke fietstocht (met bepakking) gaan maken. De fiets moet echter nog aangeschaft worden. Hebben jullie advies in wat voor fiets ik moet kopen? Ik zat zelf te denken aan een tweedehandse damesmodel Santos, Koga Miyata of een Giant (welk type weet ik alleen niet zo goed). Graag zou ik rond 400-500 euro willen uitgeven.
Wie weet heeft iemand zelfs nog een fiets te koop?
Constance
Voor een tweedehands op die termijn zou ik niet kieskeurig zijn op merk en type, maar achtereenvolgens op een bruikbare (onbeschadigde) fiets, dan op pasvorm, dan op de onderdelen, dan op het merk en dan pas op damesmodel. (mits binnen de bekende merken die mogelijk geschikte fietsen leveren).
Leon
Hoi Constance,

Koop in ieder geval geen damesmodel met een lage instap. Je zal aan alle kanten van de weg af zwabberen... Een 'mixed' frame is beter, maar nog liever een herenframe.

De fiets in onderstaande link lijkt mooi, maar zou ik afkeuren vanwege de naafremmen.
http://link.marktplaats.nl/357166807
Kies een fiets met velgremmen, want rollerbrakes zijn niet robuust genoeg voor fietsvakanties met bepakking en de spaken worden extra belast.

Mits de ketting en tandwielen nog in goede staat zijn, is dit wel een prima model: http://link.marktplaats.nl/361982970

Voor een echt leuke trekkingfiets is je budget misschien wel een beetje te beperkt...