Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naar Australie maar wat te doen met het tussenstuk - Forum Wereldfietser

Naar Australie maar wat te doen met het tussenstuk

Na al een aantal trips in Europa te hebben gemaakt, vertrekken we volgende maand met z'n 2-en richting Australie. Vanwege tijdgebrek is de voorbereiding van de route nu pas op volle toeren aan het werken.
De weg door Europa (duitsland-zwitserland-Italie-Balkan-Turkije) zullen we wel vinden, maar daarna. Het originele plan was om de bekende route via Iran en de stan landen te fietsen.

Helaas is het in dat gebied nu heel onrustig en wordt afgeraden om erdoor heen te reizen. Aangezien we ook niet echt ervaren zijn om buiten Europa te reizen durven we het eigenlijk niet aan. De optie Rusland valt vanwege het verkeerde seizoen, volgens mij ook af. Later gaan is geen optie en eerder was dat ook niet(ivm studie/werk)

Een optie is nu om helemaal te vliegen van Istanboel naar Delhi. Beetje jammer want we hadden ons ingesteld op heel veel fietsen.
Nu blijft er nog genoeg over natuurlijk, maar zijn er misschien nog ervaren fietsers die een alternatief weten of moet ik niet zeuren en gewoon vliegen. (snel boeken en visum regelen dan)
Bedankt!
Niet alle stan landen over 1 kam
scheren. Met Turkmenistan, Kazachstan en Oezbekistan is de situatie zoals
die was.

Dus waarom niet door Iran of georgië en
Azerbeidzjan naar Turkmenistan, daar in 6 dagen doorheen racen. Oezbekistan met de mooie cultuursteden zoals boekhara en samarkand en dan naar Tasjkent om daar of Kazachstan in te fietsen of een vlucht te nemen
naar urumsi in China of Beijing en vandaaruit verder gaan.

Heb me niet verdiept in jullie tijdsplanning in verband
met de winter.

Sjirk
Volgens mij valt het qua onrust in Kyrgyzstan op het ogenblik wel mee (lees ook http://www.lonelyplanet.com/thorntree/f ... ywordid=59).
Dus je zou Iran, Turkmenistan (met transit visum), Uzbekistan, Kyrgyzstan, China via Irkeshtam naar Kashgar kunnen doen. Hiervandaan via de KKH Pakistan in. (het schijnt dat het erg moeilijk is een visum te krijgen voor Pakistan op het ogenblik (reden zijn waarschijnlijk de overstromingen in het land), maar de meeste berichten op LP Thorntree wijzen erop dat een Visa On Arrival (VOA) te verkrijgen is in Sost (noord Pakistan). Daarna snel door India richting Nepal en vandaar vliegen richting Bangkok oid.
Ik weet niet wie je afgeraden heeft in Centraal Azië te reizen, maar ik denk dat je het meeste te weten komt via bv. Thorntree. dan heb je ervaringen uit de eerste hand zullen we maar zeggen. Veel plezier met plannen.
groeten Ali