Additionally, paste this code immediately after the opening tag: verzegelen van bepakking bij bootovertochten - Forum Wereldfietser

verzegelen van bepakking bij bootovertochten

Hallo iedereen,

ik sta op het punt te vertrekken voor mijn tocht naar Marokko. Omdat er vrij forse straffen staan op het vervoeren van drugs wil ik toch even kijken of ik nog preventieve maatregelen kan nemen bij de bootovertocht van Spanje naar Marokko.

Ik weet dat het bij vervoer per vliegtuig heel gebruikelijk is om bagage te verzegelen / sealen om te voorkomen dat men drugs in je bagage kan stoppen. Voor zover ik weet is dit minder gebruikelijk bij bootovertochten. Mijn vraag is hoe jullie (of doen jullie het helemaal niet) dit doen bij landen (zoals bijv. Marokko) waar flinke straffen zijn? Ik had zelf al even gekeken of ik mijn Vaude fietstassen kan verzegelen - maar ik kan niet op een goed idee komen...
Als ik met mijn Backpack met het vliegtuig ga, dan stop ik mijn rugzak (met veel zijvakjes en aan de voorkant een rits) meestal in een flightbag. Als je een goede koopt zit er vaak een rits in die met een slotje in een ring vast kan zetten, zodat hij niet meer open kan. Als je toch de bagage van je fiets moet halen is dat een mogelijkheid, maar als je het erop laat zitten, wordt het lastiger. Ik weet niet precies hoe de sluiting van vaude eruit ziet, maar als je net als bij ortlieb van die clips hebt (eentje er overheen en twee aan de zijkant) kan je door de gleuf waar het klipje mee vast zit een kabeltje halen en dat ook bij de andere klip doen, dan nog 'n onderste lintje van het middenbandje onder aan de plastic ring vastzetten. strak aanhalen en als hij dan goed opgerold zit kan er niets meer in of uit. Maarja om nou voor elke tas die je hebt 3 kabelslotjes (of met 'n beetje creativiteit 2) te kopen wordt wel prijzig en een hoop gedoe (ik heb er een met cijferslot die zichzelf weer in z'n 'huisje' oprolt, deze:
http://www.lifeventure.co.uk/htm/securi ... elock.html )

Ik gebruik die altijd om mijn lowridertassen even snel vast te zetten in grote steden (tegen gelegenheidsdieven).

Maar ze verkopen ook kabeltjes met twee lussen en een hangslotje bijvoorbeeld.

Als mijn fiets in het 'ruim' moest en ik mocht er niet bij blijven zou ik m'n tassen meenemen op een grote boot. Sommige flightbags hebben ook een schouderband.
hoi Zoë,

bedankt voor je reactie. Slotjes wordt inderdaad wat duur denk ik en ik denk dat ik de tassen toch niet helemaal 100% kan afdichten... Misschien dat niet herplakbare stickers oid een oplossing is, aangenomen dat die te koop zijn.
Gewoon in de hut meenemen?
Wim
met ty-raps kan je de boel ook goed afsluiten. dit is goedkoper.
je moet naderhand wel een mes of schaar ergens vandaan halen.
wat bij vliegreizen weer lastiger is