Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 46 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3738 berichten
Haike schreef:
windinderugfietser schreef: Dat wilde ik niet hebben als ik weken op pad ga en heb gelijk geinformeerd of er niet wat beters was te krijgen en toen lieten ze me de Ergon GC3 zien en dat zag en voelde 100% beter. http://www.ergon-bike.com/us/en/product/gc3
Maar alleen geschikt als je niet al te grote handen hebt, ik kan er de mijne niet goed op kwijt.
Alles is persoonlijk natuurlijk maar ze lijken me juist erg groot dus zou het juist voor grote handen ook lekker moeten vasthouden?
Een ander argument om voor de GC3 te kiezen is dat het er ook een stuk fraaier uitzag :wink:

Verder vind ik het erg leuk om te zien waarmee men zoal op fietsvakantie gaat. Van 6 tot 35 kg bagage en van aangeklede racefiets tot stadsfiets met trommelremmen.
Zelf zit ik denk ik zo rond de 18kg aan bagage en zit ik altijd te woekeren met bagageruimte voor boodschappen onderweg. Heb dat opgelost door een los rugzakje bovenop mijn achtertas vast te binden. Waar moet je anders al die bananen, chips, blikjes fris, stokbroden, hammen, kazen etc kwijt zodat je er én snel bij kan én het niet geplet wordt én je andere spullen schoon houdt?
http://lh6.ggpht.com/_uT4pwbmMwO4/TCpCh ... C07934.JPG

http://lh4.ggpht.com/_uT4pwbmMwO4/TCpCh ... C07935.JPG

http://lh4.ggpht.com/_uT4pwbmMwO4/TCpCi ... C07936.JPG

Mijn nieuwe vakantiefiets. Moet bij de eerste beurt nog even gekeken worden naar het stuur/stuurhoogte. Ook komt de Herbie standaard tegen de externe schakelbox aan; moet ook even verholpen worden.
Mooi! :D
Inderdaad heel mooi. Ik zou proberen zonder voortassen (en dus dragers) op pad te gaan, en Kojak's te monteren i.p.v. XR's (jullie gaan toch vrijwel alleen over verharde wegen/paden?).
Robertjan schreef:Inderdaad heel mooi. Ik zou proberen zonder voortassen (en dus dragers) op pad te gaan, en Kojak's te monteren i.p.v. XR's (jullie gaan toch vrijwel alleen over verharde wegen/paden?).
Sarah heeft Marathon Racers erop. Ik heb bij Bike Components twee Kojak's besteld (35-622). Ik verwacht dat dit een stukje soepeler zal fietsen dan de XR's. Wel zal ik 'n extra plaksetje meenemen...
Afbeelding
bijna klaar voor praha-vienna ;-)
Mijn eerste bericht op dit forum wordt gelijk een foto van onze trots.

Afbeelding

Afgelopen zaterdag hebben we bij de jongens van Re-Cycle onze op maat gemaakte tandem mogen ophalen. Vervolgens terug gefietst naar Nijkerk volgens een niet geheel directe route. Tocht was ongeveer 60km. Met name bedoeld om het fietsen met de tandem onder de knie te krijgen.

Nico
Leuke fiets!
Gefeliciteerd en veel plezier ermee :)
doubletravel schreef:Leuke fiets!
Da's wat bescheiden omschreven: een dijk van een fiets!
Allen hoe die stuurtas is gemonteerd dat hadden ze echt wel beter gekund. Hij wijst zo'n beetje naar de poolster :cry:
Veel fietsplezier samen!
Leon
Leon,
Leon schreef:
doubletravel schreef:Leuke fiets!
Da's wat bescheiden omschreven: een dijk van een fiets!
Allen hoe die stuurtas is gemonteerd dat hadden ze echt wel beter gekund. Hij wijst zo'n beetje naar de poolster :cry:
Veel fietsplezier samen!
Leon
Dank voor de complimenten. Wij vinden het ook een fantastische fiets. We hebben echt zin in onze eerste tandemvakantie.

De stuurtas is zo gemonteerd op mijn verzoek. Ik heb de kaarten in een hoes op de stuurtas zitten en zo kijk ik er recht op. Wellicht dat na wat ervaring ik hem anders ga monteren, maar dat zien we tegen die tijd wel.

Misschien wordt het inderdaad tijd om ook maar eens een website te maken van onze tochten. :wink:

Nico
Mooie fiets! Ziet er comfortabel uit
nicolasfirst schreef:....knip...Ik heb de kaarten in een hoes op de stuurtas zitten en zo kijk ik er recht op.
....knip...
Nico
Als je voorop de tandem zit dan hoef je toch niet op de kaart te kijken?.... Dat kan je stoker toch doen?
Of praat ik nu een beetje dom? (ik kijk sowieso niet op een kaart als ik aan fietsen ben, dat laat ik aan mijn vrouw over, die kan veel beter twee dingen tegelijk doen dan ik :wink: )

Gr.
Eric
eric190173 schreef:Als je voorop de tandem zit dan hoef je toch niet op de kaart te kijken?.... Dat kan je stoker toch doen?
Of praat ik nu een beetje dom? (ik kijk sowieso niet op een kaart als ik aan fietsen ben, dat laat ik aan mijn vrouw over, die kan veel beter twee dingen tegelijk doen dan ik :wink: )
Niet elke stoker kan kaartlezen :wink:
Leon
Leon schreef: Allen hoe die stuurtas is gemonteerd dat hadden ze echt wel beter gekund. Hij wijst zo'n beetje naar de poolster :cry:
Veel fietsplezier samen!
Leon
Ik vind het ook een prachtige kar!! Mooi rood is niet lelijk. Van die stuurtas dacht ik ook onmiddellijk dat het wel naar wens zou zijn gedaan. Ik vind eerder dat er niet goed over die standaard is na gedacht, in het vlakke is dat geen probleem, maar gaat de tocht naar die heuvels van jouw Zuid=Limburg kan je hem al niet meer fatsoenlijk neerzetten....
Als ik een tijdje naar het frame zit te kijken (vindt altijd heel knap gemaakt bij zo'n tandem) dan is mijn gedachte dat de driehoek boven waar nu het pompje is gemonteerd een mooi plek is om een frametas(je) te moneteren met gereedschap en reservespul...
Tsja, mijn vrouw kan prima kaartlezen, maar het is altijd mijn specialiteit geweest als voormalig NKBV tochtleider. Dus ik blijf gewoon de kaart hanteren.

De standaard heb ik inderdaad nog niet zo over na gedacht. Ik vond deze wel stevig staan. Op het vlakke staat ie inderdaad ook stevig, hoewel we de fiets nog niet volledig bepakt hebben gehad. Ben ook benieuwd hoe die zich dan bij forse wind staande houd. Moeten we dus nog ervaren.

Die tip over dat materiaal tasje in de driehoek van het frame hangen ga ik over nadenken. Vind ik eigenlijk wel een goeie. Het tasje dat aan het stuur van de stoker hangt bevat een flink kettingslot dat past in het slot op het achterwiel. Eens kijken of hij niet in de weg hangt op die plek.

Wij hebben jarenlang in de bergen rondgetrokken en gekampeerd op allerlei plekken, dus je weet onderhand hoe je een rugzak moet inpakken. Nu gaan we met de tandem een nieuw avontuur tegemoet en moeten opnieuw leren hoe de spullen in te pakken en hoe zich dat qua gewicht op een fiets zal gedragen. Gelukkig zijn onze spullen al lichtgewicht, daar hebben we geen omkijken meer naar.
nicolasfirst schreef:Die tip over dat materiaal tasje in de driehoek van het frame hangen ga ik over nadenken. Vind ik eigenlijk wel een goeie.
Dat moet wel een 100% waterdicht tasje zijn, want die plek wordt direct nat zodra het wegdek nat wordt, en gereedschappen houden niet van langdurige vochtigheid.
Groet,
Leon
Leon schreef:
nicolasfirst schreef:Die tip over dat materiaal tasje in de driehoek van het frame hangen ga ik over nadenken. Vind ik eigenlijk wel een goeie.
Dat moet wel een 100% waterdicht tasje zijn, want die plek wordt direct nat zodra het wegdek nat wordt, en gereedschappen houden niet van langdurige vochtigheid.
Dat, of de spullen in een plastic tasje opbergen en dat vervolgens in het frametasje stoppen. Voor deze tandem is het meest belangrijke dat ik een goede set imbus sleutels meeneem. Daar kan vrijwel alles mee instellen. En de handleiding van de Rohloff naaf ;-)

Nico
nicolasfirst schreef: Het tasje dat aan het stuur van de stoker hangt bevat een flink kettingslot dat past in het slot op het achterwiel. Eens kijken of hij niet in de weg hangt op die plek.
Tip: hang dat Trelock-tasje niet aan een buis waarvan je het oppervlak mooi wil houden. Ik heb het heel even aan mijn bovenbuis gehad, maar ben daar razendsnel van teruggekomen. :(

Veel plezier met die prachtige tandem!

Carl
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Dit is mijn vakantiefiets op het moment. Eigenlijk meer een 'gepimpte' mountaibike die ik in bruikleen heb van iemand. Studeer nu nog, dus als ik in Augustus ben afgestudeerd komt er (na een paar maanden hard werken :wink:) een 'echte' eigen fiets 8)

Ik zal me trouwens meteen even voorstellen; Ik ben Zoë 22 jaar en vorig jaar voor het eerst op fietsvakantie geweest en meteen verslaafd geraakt! Het liefst zou ik gewoon de hele dag lekker fietsen. Helaas kreeg ik toen na 5 dagen een vreselijke pijn in m'n knie. Daar moet ik nogsteeds mee oppassen maar met beter gebruik van al m'n versnellingen en op eigen tempo fietsen komt het wel goed dit jaar. We hadden ook wel heel veel harde tegenwind :shock: gehad die paar dagen (langs de friese dijk naar de Noord-Oostpolder via het Pieperpad). Komende week ga ik met m'n zusje van Alkmaar naar Maastricht (LF 7) op luier-tempo. Gewoon lekker rustig doorfietsen en af en toe lekker een ijsje eten of picknicken. En daarna natuurlijk vlaai eten in Maastricht 8) En ooit, als we hier weer zo'n ijzige winter hebben, ga ik lekker fietsen in Australie!
Dan wordt het nu mijn beurt.
Dit is mijn 'trouwe' vervoer middel: een gepimpte Challenge Twister
http://heijn.mine.nu/Ned/2008/images/IMG_0467.JPG
Het is mijn tweede vakantie ligfiets en mijn tweede twister.

Erik