Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietskeuze: Fuji Touring? - Forum Wereldfietser

fietskeuze: Fuji Touring?

hallo,

ik woon in Bangkok en wil binnenkort een vakantiefiets kopen en ermee naar Iran vliegen en dan terugfietsen naar Thailand. Op het gebied van touring fietsen is weinig te krijgen hier. In de winkels worden er vooral mountainbikes verkocht, wat racefietsen en zo nu en dan een hybrid. tweedehands heb ik al helemaal niks kunnen vinden.

het enige wat ik aan touringfietsen heb gevonden zijn cannondales die voor mij onbetaalbaar zijn of de Fuji Touring (http://www.interbikethailand.com/index. ... duct_id=86 ) voor ongeveer 700 euro. heeft iemand misschien ervaring met deze fiets of kan iemand mij op basis van de specificaties vertellen wat er eventueel aan veranderd zou moeten worden? ik ben een beginnend vakantiefietser, dus alle advies is welkom.

het alternatief is een wat goedkopere hybrid Trek 7.2 of 7.3. een mountainbike of aan mijn reisgenoot vragen of ze een goede tweedehands touringfiets uit NL meeneemt.

bedankt voor jullie reacties. groetjes Arianne
Arianne schreef:hallo,

ik woon in Bangkok en wil binnenkort een vakantiefiets kopen en ermee naar Iran vliegen en dan terugfietsen naar Thailand. Op het gebied van touring fietsen is weinig te krijgen hier. In de winkels worden er vooral mountainbikes verkocht, wat racefietsen en zo nu en dan een hybrid. tweedehands heb ik al helemaal niks kunnen vinden.

het enige wat ik aan touringfietsen heb gevonden zijn cannondales die voor mij onbetaalbaar zijn of de Fuji Touring (http://www.interbikethailand.com/index. ... duct_id=86 ) voor ongeveer 700 euro. heeft iemand misschien ervaring met deze fiets of kan iemand mij op basis van de specificaties vertellen wat er eventueel aan veranderd zou moeten worden? ik ben een beginnend vakantiefietser, dus alle advies is welkom.

het alternatief is een wat goedkopere hybrid Trek 7.2 of 7.3. een mountainbike of aan mijn reisgenoot vragen of ze een goede tweedehands touringfiets uit NL meeneemt.

bedankt voor jullie reacties. groetjes Arianne
Die Fuji is een budget touring bike bedacht voor de amerikaanse markt. Het concept lijkt aardig, maar er zitten een paar rare missers in, typisch voor het budget.
Het crankstel deugt niet, dat hoort op een racefiets
De naven zijn no name, do you feel lucky?
Het dragertje loop ik ook niet warm voor.

Ik zou gezien je situatie kijken wat een MTB met full*) Deore kost en er straatbanden (Schwalbe MArathon oid) en een Tubus Cargo op laten schroeven.

*)full Deore, dus ook de naven en V-brakes en trapas en de ketting ipv een Kijk een XT achterderailleur (en verder goedkope rommel waar de klant niet kijkt)
Is Probike, 237/2 Soi Sarain aan het Lumphini Park, bij de jazz cafes, niet in staat om een Trek fiets aan te passen tot een goede vakantiefiets?
www.probike.co.th
bert sitters schreef:Is Probike, 237/2 Soi Sarain aan het Lumphini Park, bij de jazz cafes, niet in staat om een Trek fiets aan te passen tot een goede vakantiefiets?
http://www.probike.co.th
Dat zijn ze zeker.
En ze verkopen ook Ortlieb tassen.
Indien ze geen tubus bagagedragers verkopen (meestal zag ik daar enkel drager van Topeak liggen); vraag je even het adres van de invoerder van Ortlieb.
die zit ergens in Bangkok. Ik ben daar ooit nieuwe tassen (gratis van Ortlieb na slijtage van de eerste set :D ) gaan oppikken, en die man voerde toen ook Tubus in.
Waarschijnlijk kan Probike er wel voor je aageraken als je bestelt.
hey allemaal,

bedankt voor jullie reacties! advies van meer ervaren fietsers wordt erg gewaardeerd :) fuji touring zal ik denk ik vanaf zien.

probike was ik al eens geweest, maar toen wist ik echt helemaal niks van fietsen en de verkoper kon me nauwelijks adviseren. ik legde mijn route uit en dat ik daarvoor een geschikte vakantiefiets zocht, maar toen probeerde hij me een standaard mountainbike te verkopen. die dikke banden die erop zaten waren prima, vond hij, en als ik die verende voorvork niet wilde kon ik hem toch gewoon op slot zetten? ik kon hem gelijk mee naar huis nemen. hmm

ik ben op julie advies vandaag toch maar weer naar probike geweest en sprak dit keer met een betere verkopers. volgens hen moest ik juist geen mountainbike nemen maar een trek 7.2; 7.3 of 520. De 520 heeft de beste specificaties, maar is ook het duurst (1200e bij probike, 1000e bij een andere winkel). de 7.2 of 7.3 konden ze aanpassen door er andere banden op te zetten, klikpedalen, carrier, ander zadel, barends, standaard, bottleholders. in totaal komen die modellen dan op respectievelijk 500 en 600 euro. zijn deze modellen zo 'goed genoeg'? ik hoef geen levenslange garantie maar hij moet het tijdens mijn reis niet geheel begeven (sorry als de vraag erg subjectief is). zouden jullie er nog andere dingen aan veranderen of zouden jullie deze modellen gewoon helemaal afraden?

wederom bedankt :)
Arianne