Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kaarten Slowakije - Forum Wereldfietser

kaarten Slowakije

hoi,

ben al serieus bezig om mijn tochtje naar Slowakije te plannen
kaarten voor Duitsland en Tsjechie zijn binnen.
Vandaag ben ik langs het Slowaaks verkeersbureau gegaan (nog vlak voor de wedstrijd :) )

Ik heb daar een hele mooie fietskaart (1:150.000) gekregen van Banskobystricky Kraj (rondom Banska Bystrica)

Echter de kaarten voor: Zilinsky Kraj en Presovsky Kraj komen pas van de drukkerij voor de 50+ beurs. (dat is sowieso nog zeker 20 jaar wachten voor me)

Heeft iemand deze kaarten misschien nog liggen?
zou helemaal super zijn.

groetjes

Jos
Volgens mij heb ik die liggen, kijk er morgen naar. Wanneer ga je weg? Als ik ze heb mag je ze natuurlijk lenen. Gr Hans
hoi Hans,

helemaal super dat je de kaarten hebt liggen
ik ga pas de 17e juli weg
ik hoop van je te horen

groetjes

Jos
Ha Jos,

Ik heb ze liggen, en ook drie kaarten van het westelijk deel van Slowakije.
Persoonlijke overhandiging verdient natuurlijk de voorkeur, mooie trainingsrit in beeld. :-)

Gr Hans
Weet je zeker dat je als Nederlander nu naar Slowakije wilt...? :lol:
Ik wil in Augustus ook naar Slowakije. We zouden de auto nemen tot oost-Duitsland (regensburg) om dan Tsjechie door te rijden en in het noorden van Slowakije te fietsen. We hebben 2 weken de tijd. Heeft er iemand goede tips?

Groet
Marie
Nee, maar ik ben ook wel benieuwd.
Ik ga a.s. donderdag. :wink:

[EDIT]
Het Slowaakse verkeersbureau heeft wel een flink aantal brochures online staan, maar die had je misschien al gevonden.

http://www.slowaaks-verkeersbureau.nl/brochures.html
Ook hier (net als in Tsjechie, Polen) de grote wegen vermijden. Te veel te snel rijdend verkeer. Ik vond Oost-slowakije met mooie natuur, de stad Bratislava een kleine hoofdstad, leuk voor een dag.
Lastig om geen grote wegen tegen te komen. Wel weer leuke berggebieden.
Je zou tot Tokaij, Hongarije, kunnen fietsen in twee weken, en dan met de trein via Budapest terug naar Duitsland.

Veel planplezier!