Dankzij een fietsplan op mijn werk kan ik een nieuwe fiets uitzoeken bij een geselecteerde fietswinkel. Die fiets wil ik ook gebruiken voor fietsvakanties dus met een paar honderd euro bijbetalen moet dat lukken. Tot nu toe gebruikte ik daarvoor een Giant mountainbike al kreeg ik wel dooie handen op den duur. Ik heb al het forum afgestruind naar bruikbare tips en ook het internet naar testen maar kom er nog niet uit. De fietswinkel geeft aan de Gazelle Kathmandu de voorkeur boven de Giant Expedition. Maar over die laatste zijn weer veel lovende berichten te lezen. De Kathmandu is nieuw dus er is nog niet zoveel over bekend. Zijn V-brakes net zo goed als hydr. remmen? En hoe rijdt het met schokbrekers? En hebben die niet veel onderhoud nodig? Ik ben van plan rondje Oostzee te maken dus niet extreem. Ik heb ook gekeken naar een Koga Traveller maar ja, die is weer veel duurder. Dat zou nog niet zo erg zijn als hij veel, veel beter zou zijn, maar dat maak ik niet op uit recensies. Kortom, veel vragen. Jullie reacties zouden heel behulpzaam kunnen zijn bij de keuze.
koop geen gazelle kathmandu. Deze fiets bevat echt zo veel 'tupperware' dat je er geen fatsoenlijk bospad mee kan nemen onder natte omstandigheden. Koop gewoon een zo kaal mogelijke fiets.
Als je toch tussen die twee kiest, neem dan de Giant; goede afmontage en met een paar veranderingen heb je een relatief goedkope vakantiefiets voor het serieuze werk.