Additionally, paste this code immediately after the opening tag: baby helm - Forum Wereldfietser

baby helm

Hoi
Dit weekend is mijn fietskar omgekiept (ik raakte trotoirband met wiel van kar).
Gebeurd toch vrij snel al dat omkiepen.
Best geschrokken ,gelukkig kon mijn 8 maanden oude zoon gewoon lachen, hij zat ook stevig in zijn harnas.
Toch lijkt me een fietshelm wel nuttig toch in de fietskar?
Bestaan er al helmen vor babies?

Gr
Jeroen
Ik kan me voorstellen dat de zittingen er ergonomisch niet op gericht zijn dat ze een helm dragen. Als dat zo is, dan kan het dus veelvuldig verkeerd zitten met de rug en nek.
Inderdaad!
Nog niet eens aan gedacht
jgense schreef:Hoi

Bestaan er al helmen vor babies?
Het is typisch Nederlands om te veronderstellen dat je een kind met de fiets kunt vervoeren, internationaal is de gedachte dat verantwoordelijke ouders daarvoor een 2 ton zware 4-wheel drive inzetten. :D Kleine helpjes worden daarom dus niet gemaakt.

Gezien het feit dat je kind in de huidige opstelling bij dit soort calamiteiten met zitje en gordel kennelijk niet zwaar zijn hoofd stoot, zou ik het zo laten. Met een helm wordt het hoofd alleen maar groter en zwaarder, waardoor de krachten op de nek alleen maar zullen toenemen.
dit artikel is mss interessant:

http://vitessepress.com/index.php/myblo ... ting-.html

Fietshelmen voor kinderen jonger dan 1 jaar bestaan gewoonweg niet. De nek is nog te fragil. Ik ben van mening dat je altijd een helm zou moeten dragen op de fiets, dus ook mijn kinderen en kleinkinderen. Niet iedereen heeft daarover dezelfde mening... Kinderen jonger dan 12 maanden horen dus niet thuis op een fiets. Ze meenemen met de aanhanger zou ik persoonlijk ook niet doen.
Bij onze Burley fietskar hebben ze wel ruimte gemaakt voor helmen. Dit staat expliciet in de handleiding. Hierin staat ook dat het dragen van een fietshelm noodzakelijk is. Onze kinderen hebben nooit een fietshelm op in de fietskar (wel achterop in het fietszitje en uiteraard op hun eigen fiets). Maar dit is inderdaad gedeeltelijk omdat ik nog nooit zulke kleine helmen gevonden heb. Dan nog denk ik dat een fietshelm in een fietskar niet echt noodzakelijk is. Niet meer dan in een auto en daar hoor je ook nooit iemand over...
Het kind zit vast met goede gordels in een kooi constructie en kan als het goed is praktisch nooit met zijn/haar hoofd tegen de grond of iets anders hards komen.