Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ik wil een Giant Expedition: fiets van het jaar. - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Ik wil een Giant Expedition: fiets van het jaar.

Hopelijk hebben ze wel nieuwe spaken op dit model gezet.

Mijn vriendin rijdt met het model 2006.

schitterende fiets, maar de spaken beginnen spontaan te roesten.
(steeds binnen gestaan)


blijkbaar zijn het geen rvs spaken die ze gebruikten toen

popcorn schreef:Hopelijk hebben ze wel nieuwe spaken op dit model gezet.

Mijn vriendin rijdt met het model 2006.

schitterende fiets, maar de spaken beginnen spontaan te roesten.
(steeds binnen gestaan)


blijkbaar zijn het geen rvs spaken die ze gebruikten toen
Ik weet niet welke spaken het zijn. Op de site van Giant is dat niet te achterhalen. De hele fiets is opgewaardeerd (o.a. volledige, nieuwe XT groep), hopelijk zijn ook de spaken beter. Ik heb de opmerking over verroeste spaken eerder in dit topic ook al gelezen.

Ik ga nu ook maar een Giant Expedition halen (en met mij mijn vader). De goede berichten op dit forum hebben me voldoende overtuigd :-)

Nog tips mbt de accessoires? :lol:

Een geveerd leren Brooks zadel. Vermoedelijk is de Champion Flyer je beste keus op dit soort fiets. Wel even een paar honderd kilometer inrijden (dat is sowieso een goed idee, ook voor je fiets).
Wat voor banden zitten er op?
Wim

Willem Jongman schreef:Een geveerd leren Brooks zadel. Vermoedelijk is de Champion Flyer je beste keus op dit soort fiets.
Idd. Was eigenlijk het enige wat ik echt miste.

Verder heb ik de bidons voor grotere vervangen en een derde houder gemonteerd. Daanaast grotere bar-ends en dat was het. De mijne bevalt iig prima.
Ik wil mijn Giant Expedition gaan verkopen. Hij is nog helemaal origineel. Vorige maand heeft de fiets een beurt gehad (o.a. naven ingevet, nieuwe ketting en cassette, allebei XT). De fiets heeft nu 4180 km. afgelegd en ziet er uit als nieuw.

Ik ben er erg zuinig op geweest en dat is te zien. Hij heeft bijna voor 100% over asfalt gesnord. Ik fiets er nog steeds met veel plezier op, maar ik heb mijn oog laten vallen op een mooie Stevens Sovereign XT. Het is een mooi aanbod voor mij, maar ik kan daar mijn fiets niet op inruilen.

Maat XL (60 cm hoog, 60 cm bovenbuis), volledige XT-groep, fysieke staat: 9,5/10. Hij kostte me twee jaar geleden 1400 euro. Mijn vraag is nu, wat kan ik voor de fiets vragen.
piet66 schreef:Ik wil mijn Giant Expedition gaan verkopen. De fiets heeft nu 4180 km. afgelegd en ziet er uit als nieuw.
.. fysieke staat: 9,5/10. Hij kostte me twee jaar geleden 1400 euro. Mijn vraag is nu, wat kan ik voor de fiets vragen.
Ik schat 66% van de nieuwwaarde wegens tweedehands x 90% omdat de fiets nog zo'n 90% van de technische levensduur te gaan heeft (asfalt). Ik zou beginnen met iets meer te vragen.
Leon (wiens ene fiets na 18000 km nog altijd "de nieuwe fiets" heet, de andere heeft een "nieuw frame" - 18000 km :D )
Bedankt Leon. Even hoofdrekenen: zo'n € 930,- dus. Hmm... dat zou wel mooi zijn. Deze week de knoop doorhakken of ik de Stevens koop. Als dat zo is, fiets fotograferen en in de koophoek plaatsen.
De Giant Expedition RS 0 wordt op het ogenblik wél aangeboden met € 400,- "gegarandeerde inruilkorting". De folder is b.v. te zien op:

http://www.gekvanfietsen.nl/nieuws/laat ... ruilacties
Da's jammer, voor mij. Ik zal me moeten beraden op de vraagprijs. Heeft iemand een tip voor mij?
piet66 schreef:Da's jammer, voor mij. Ik zal me moeten beraden op de vraagprijs. Heeft iemand een tip voor mij?
Ik zou gewoon Leon's bedrag aanhouden. Ik ben geen kenner van de fietsenlarijbranche, maar mijn ervaring met het kopen van auto's is dat de inruilbedragen laag worden gehouden om bij wederverkoop nog wat winst te kunnen behalen. Het zou mij niet verbazen als dat bij de fietsenhandelaren ongeveer net zo werkt.
piet66 schreef:Da's jammer, voor mij. Ik zal me moeten beraden op de vraagprijs. Heeft iemand een tip voor mij?
Kijk op marktplaats en wat daar voor vergelijkbare fietsen gevraagd wordt. Ik denk dat een vraagprijs van € 750 reëel is. Daarboven staan erg weinig fietsen te koop. Als er jonge tweedehands 'trekkingfietsen' aangeboden worden voor € 750 (ook door fietsenzaken en garantie) moet je volgens mij niet te hoog inzetten.

Succes!
Eric
Bedankt voor het meedenken. Eerst moet ik de knoop doorhakken of ik de Stevens ga kopen. Ik heb de komende dagen geen tijd om de fiets te fotograferen en een adv. te maken. Dat zal later deze week moeten gebeuren.
piet66 schreef:Ik wil mijn Giant Expedition gaan verkopen. Hij is nog helemaal origineel. Vorige maand heeft de fiets een beurt gehad (o.a. naven ingevet, nieuwe ketting en cassette, allebei XT). De fiets heeft nu 4180 km. afgelegd en ziet er uit als nieuw.

Ik ben er erg zuinig op geweest en dat is te zien. Hij heeft bijna voor 100% over asfalt gesnord. Ik fiets er nog steeds met veel plezier op, maar ik heb mijn oog laten vallen op een mooie Stevens Sovereign XT. Het is een mooi aanbod voor mij, maar ik kan daar mijn fiets niet op inruilen.

Maat XL (60 cm hoog, 60 cm bovenbuis), volledige XT-groep, fysieke staat: 9,5/10. Hij kostte me twee jaar geleden 1400 euro. Mijn vraag is nu, wat kan ik voor de fiets vragen.
Allebei prima fietsen. Ik heb sinds 2000 op een GE uit 1998 gefietst naar alle tevredenheid. Sinds 2006 rij ik op een Sovereign XT ook naar alle tevredenheid. Wel een groot verschil tussen de fietsen: de Sovereign XT is veel stijver. Volgens de fabrikant is ie gebouwt op een totale belasting van 140 kg, met 70 kg eigengewicht en max 16 kg bagage kom ik daar nooit aan, waardoor het voor mij ook op vakantie een zeer stijve fiets is. De Giant (uit 1998) was wat dat betreft wat comfortabeler en lichter. Ik ben erg benieuwd waarom je de overstap wil maken. Ik maakte de overstap omdat op dat moment de GE wat onderhoud nodig had (dat ik hem na aanschaf van de Sovereign gegeven heb).


Cornelis
Ik heb een mooi aanbod gehad van de fm, echter zonder inruil. We hebben thuis een klein schuurtje, dus mijn vrouw wil eerst een fiets eruit voordat er een nieuwe in komt.

Ik had niet gedacht dat die Stevens erg stijf zou zijn, voor mijn gevoel is mijn Giant echt bombproof. Ik vind hem degelijker ogen dan de Stevens. Maar dat is in de praktijk niet dus.
Ik zag op dat Eurobike 2010 filmpje van Eric Schuijt dat er een vernieuwde Giant Expedition komt. Op de Duitse Giant site staat dit:

http://www.giant-bicycles.com/de-DE/bik ... 647/44910/

en

http://www.giant-bicycles.com/de-DE/bik ... 647/44911/

Ik heb geen idee of deze ook in NL leverbaar worden.
Voor het nieuwe jaar moeten de oude modellen weg. Over een paar weken kun je deze fietsen kopen voor veel korting.

Mario
De oude modellen lijken in elk geval heel wat bruikbaarder. De nieuwe lijken me net teveel op die idiote Batavus Venturo.
Wim
Ik inderdaad dat je met de komst van de 'nieuwe' expedition dubbel spekkoper bent. Het 'oude' moet plaats maken voor de nieuwe, maar het oude model heeft tenminste V-brakes en 'normale' dragers. En komende winter met korting te krijgen omdat er ruimte in de showroom moet komen.

Groet
Eric
Wim schreef:De oude modellen lijken in elk geval heel wat bruikbaarder. De nieuwe lijken me net teveel op die idiote Batavus Venturo.
Wim
Het feit dat ze ondergebracht zijn in de categorie "lifestyle" is misschien een hint ;)