Dag,
Op 3 juli 2010 vertrek ik per fiets vanuit Amsterdam naar de Noordkaap. Het is een sponsorfietstocht: ik wil zoveel mogelijk inzamelen voor KWF Kankerbestrijding. De reden hiervoor is dat de afgelopen jaren verschillende mensen in mijn omgeving ziek werden. Met deze reis wil ik graag een steentje bijdragen in de bestrijding van kanker.

De tocht is zo'n 4000 km lang en de planning is om na een dikke 6 weken (plm. 17 augustus) op de Noordkaap aan te komen.

Route
De route gaat per Jutlandroute via Noord-Holland, Friesland, Groningen en Noord Duitsland naar Het noordpuntje van Denemarken. Vandaar met de boot naar Noorwegen (Kristiansand) en vervolgens over Hamar - Lillehammer - Trondheim - Lofoten - Tromso en Alta richting Noordkaap. Of misschien via de Hardangervidda, dat ligt nog niet vast. En als ik heeeeel hard fiets kom ik misschien de fietsters van de Noorwegentocht nog tegen ;-)

Fietsen en schilderen
Ik ben niet helemaal in mijn eentje: vriendin Maike reist mee per auto. Ze is kunstenaar en maakt onderweg een serie tekeningen / schilderijen van het landschap, waarvan de opbrengst ook ten goede komt aan KWF Kankerbestrijding.

Kijk voor meer info op http://www.suusfietst.nl
Daar houden we onderweg ook een blog bij over de voortgang.

Afbeelding