Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vraagjes duitsland - Forum Wereldfietser

vraagjes duitsland

Hallo,

Ik ga in Juli de hanzefietsroute deel I fietsen tot aan Hamburg, en wanneer ik tijd heb ook tot Lubeck en weer terug. Is het bij de hanzefietsroute ook handig/noodzakelijk om een paar ADFC kaarten mee te nemen? Of kan dat geheel achterwege blijven?

Daarnaast heb ik ook nog een vraagje over overnachtingen. Ik ga op campings overnachten, maar zijn er ook bijzonder mooie campings langs de route? In nederland heb je SVR campings, maar heb je zoiets ook in Duitlsand? en zo ja, hoe heet het daar dan?

gr Paul
Beste Paul,

Als je op de route blijft, dan heb je aan de gids van Michael Wannet voldoende. De gids is geschreven voor fietskampeerders.
SRV- en Vekabo-campings kent Duitsland niet: ook geen Stichting Natuurkampeerterreinen. Campings in Duitsland zijn vaak gevuld met vaste staanplaatsen met hekken er omheen en schuurtjes naast de stacaravan. Vooral in weekenden komt de boemsmuziek je tegemoet. Maar wees gerust: je treft ook wel leuke campings met andere fietsers.

Mail voor meer informatie gerust met Michael Wannet. Zijn e-mail staat op de site www.hanzefietsroute.nl
bert sitters schreef:Vooral in weekenden komt de boemsmuziek je tegemoet.
Boemsmuziek? :oops: :roll: :lol:
Bert bedoel je daar nu hoempapa-muziek mee of begeleidende muziek?
Blanche schreef:
Beide! :oops: :oops: :oops:
bert sitters schreef:
Blanche schreef:
Beide! :oops: :oops: :oops:
Haha!
Voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=P8FTcVI4ESM
(het gaat mij in dit filmpje alleen om het geluid, en de kwaliteit van de muziek :cry: )
Leon
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik kijk echt naar deze vakantie uit, weer es wat anders dan een ronde van Nederland :P .

Die boemsmuziek daar heb ik een oplossing voor: System of a Down :P
Het is al weer jaren geleden dat ik de Hanzefietsroute (2003) voor een groot deel heb gefietst.
Voor verslag zie:
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... sroute.htm

Prachtige route, een aanrader, en op de camping was over het algemeen wel zoveel ruimte dat je een rustig plekje op kon zoeken. Zoals Bert schrijft heb je genoeg aan de fietsgids van Michael Wannet.

Harry
Hoempa-Boemsmuziek houdt op een gegeven moment op. In Duitsland (en ook steeds meer in Nederland) wil het nog wel eens voorkomen dat eindexamenleerlingen het einde van hun schooljaar gezamenlijk vieren door een nachtje op de camping door te brengen. Een keer is niet erg, maar wij hebben dat op op een gegeven moment 10 nachten achter elkaar gehad. Daar werd ik, als geluidsneuroot, toch minder vrolijk van. Overigens is de route fantastisch.
bert sitters schreef: Mail voor meer informatie gerust met Michael Wannet. Zijn e-mail staat op de site http://www.hanzefietsroute.nl
Precies ;-)