Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Ijsland - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsen in Ijsland

Dankje
Hoe frequent komt het op IJsland voor dat je te maken krijgt met opwaaiende lava? Geen zandstorm maar iets vergelijkbaars met lavadeeltjes. Ook wel bekend als 'zandstralen'.

Ik zit me af te vragen hoe ik me hier het beste tegen kan beschermen als ik geen tent heb opgezet.
Hoi allen

We hebben inmiddels ons ticket geboekt.......... naar Canada. Daar heb je ook icefields. En Beren. Voor de ijslandgangers veen plezier gewenst.

Groet
Joris
Florisfietser schreef:Hoe frequent komt het op IJsland voor dat je te maken krijgt met opwaaiende lava? Geen zandstorm maar iets vergelijkbaars met lavadeeltjes. Ook wel bekend als 'zandstralen'.

Ik zit me af te vragen hoe ik me hier het beste tegen kan beschermen als ik geen tent heb opgezet.
Deze vraag wil ik graag nog een keer voorleggen aan de IJsland kenners hier, gezien ik dit een punt vind om rekening mee te houden in de voorbereiding.
Florisfietser schreef:
Florisfietser schreef:Hoe frequent komt het op IJsland voor dat je te maken krijgt met opwaaiende lava? Geen zandstorm maar iets vergelijkbaars met lavadeeltjes. Ook wel bekend als 'zandstralen'.

Ik zit me af te vragen hoe ik me hier het beste tegen kan beschermen als ik geen tent heb opgezet.
Deze vraag wil ik graag nog een keer voorleggen aan de IJsland kenners hier, gezien ik dit een punt vind om rekening mee te houden in de voorbereiding.
Ik vind mezelf na 7 weken nog geen kenner, maar hier mijn "2 cents":

Dat soort ongemakken kom je volgens mij vooral tegen rond Askja in het hoogland. Dat is een relatief klein gebied, met de zwaarste pistes van het land. Met name de oude F910, die vlak langs de Vatnajokull loopt, is berucht, en zou ik mijden. Je kunt bij het doorkruisen rekening houden met de weersvoorspelling van de eerstkomende paar dagen. Bij echt slecht weer zou ik er niet gaan fietsen en gewoon een paar dagen wachten.
Ik heb daar 's nachts meerdere tentjes de lucht in zien gaan :cry:
Bij Askja is overigens een moderne, goed geoutilleerde berghut.

Afbeelding
near Askja

Gee
Dankje wel Gee voor de info. Wat een super mooie foto heb je daar geplaatst ook.

Ik hoop dat ik dat kaartje die je hier laatst gepost had op mijn mobieltje kan ontvangen zodat ik de voorspellingen kan volgen. Ga dat een keer testen. Ik denk niet dat dit met de IJslandse radio het geval is, al zou ik dat nog zo graag willen.
hallo,

Ik kom 21 juli naar ijsland om een rondje te fietsen, misschien komen we elkaar tegen.
Ik doe niet te veel aan voorbereiding. dan heb ik meer avontuur en minder problemen om over na te denken.

succes met jullie voorbereiding.