Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zondag 20 juni - Rondje Rotterdam #13 - Forum Wereldfietser

Zondag 20 juni - Rondje Rotterdam #13

Dit keer zal Jan een Rondje uitzetten. Waar we precies heen gaan is een verrassing. Wel wil hij kwijt dat het richting zuiden is...

In de hoop dat het mooi weer is, is mijn voorstel om daarna in het Park bij de Euromast te picknicken. De zomerzondagen in het Park zijn dan weer begonnen, dus misschien kunnen we nog een optreden bijwonen. Als iedereen wat te eten meeneemt dan is het gezamenlijk vast een hele maaltijd. Eea. kan zo nodig bij mij in de koelkast gezet worden. Laat dat even weten via een pb dan spreken we voor 12.00 uur bij mij af.

Verder zoals altijd:
- om 12.00 verzamelen bij de Euromast
- ook bij regenachtig weer wordt er gestart (picknick is dan bij mij thuis)
- afstand rond de 70 - 80 km
- snelheid tussen de 20-22 km/u

Afbeelding
Net terug van koken op open vuur/fiets weekendje en (dus) nu al weer zin in het volgende tochtje!

Misschien kunnen we in het park na het tochtje oefenen met wat we dit weekend geleerd hebben aan kooktechnieken...?

Dus Jan, maak het tochtje niet te lang zodat we genoeg tijd hebben voor de picknick ;-)
Goede avond Fietsvrienden,

A.s. zondag heb ik een route uitgezet die via de Maastunnel leidt naar Rotterdam-Zuid. via de Pleinweg en het Zuiderpark gaan we door Carnisselande, door een stukje nog bestaande polder naar Portlandse Zeedijk. Vervolgens gaat het door de Heinenoordtunnel naar Puttershoek, waar we wat zullen drinken op het terras bij de veerpont. Dan door naar Maasdam rond de Binnenmaas, doorsteek naar Oud-Beijerland en binnendoor naar Nieuw Beijerland, daar nemen we de pont naar Hekelingen dan via de Aal- en Wolvendijk naar de Spijkenisse brug. Verder op de andere over bij Hoogvliet en via Rhoon terug naar Rotterdam.
Schat de hele route op zo'n 80 kilometer. Dat moet toch geen probleem zijn voor een Wereldfietser, afgelopen zondag zijn Bob, Frank en ik namelijk nog naar Noordwijk gereden, totaal 155 km, met een gemiddelde van 25.

Graag tot zondag !!

Jan
Ardbeg schreef: Schat de hele route op zo'n 80 kilometer. Dat moet toch geen probleem zijn voor een Wereldfietser, afgelopen zondag zijn Bob, Frank en ik namelijk nog naar Noordwijk gereden, totaal 155 km, met een gemiddelde van 25.

Graag tot zondag !!

Jan
Voor Wereldfietsers geen probleem maar we fietsen met een groep en dat gaat stukken langzamer dan met 2 of 3. Bovendien zijn niet alle deelnemers Wereldfietsers. Mij lijkt de afstand bij een vertrek van 12:00 tamelijk ver.

Ronald
Ha Ronald, dank voor het meedenken!
Het blijkt in de praktijk dat de meeste rondjes tussen de 70 en 80 km zijn, het zijn algauw veel kilometers op een middagje.

Als het park en de picknick te sterk lokt, zijn er ook mogelijkheden onderweg om de route in te korten. Er gaan dit keer een paar minder geoefende fietsers mee, dus die neem ik graag op een kortere route mee naar het park. Gaan wij vast in het zonnetje liggen en de wijn uitproberen ;-)

voor de picknick happen handig om te weten: we zijn inmiddels met ongeveer 8 personen.
Ha Suzanne en Jan,

Ik ben zondag van de partij.
8)
Begint de picknick al in Puttershoek wanneer het terras daar wegens vakantie gesloten blijkt?
Bob
Het was een windering rondje dit keer.

Ondanks de wind, de regenvoorspelling en een aantal geblesseerden die meestal meerijden, waren we bij de start met zijn 7-en: Jan, Fred, Gepke, Jacob, Bob, Ronald en ik.

Nadat we de picknickhappen in mijn koelkast hadden gezet reden we naar de Maastunnel. Daar bleek bij de zuidelijke ingang een plaquette van Wereldfietser en grafisch vormgever Bart Oppenheimer te bewonderen met een deel van een gedicht van Jan Prins.

Een lichtbaan, die den nacht doorschrijdt,
Een pad door stilte en eenzaamheid,
Lever ik leven’s schatten uit:
Van Zuid aan Noord, van Noord aan Zuid.


We fietsten via het Zuiderpark en de nieuwbouwwijken rond Rotterdam naar en langs de Oude Maas. Via de Heinenoordtunnel kwamen we in de groene en rustige Hoekse waard. In Puttershoek bleek de horeca gesloten en dus fietsten we door, nadat we WF-ers Rutger en Paul hadden opgehaald in een oranje café in het centrumpje. Zij hadden nog net koffie kunnen krijgen, de rest van de dag was het café vanwege een horeca voetbaltoernooi gesloten. Helaas! Enige kilometers verder konden we bij de tennisvereniging koffie krijgen, goede tip voor wie onderweg is: sportverenigingen zijn vaak geopend op zondag en de prijsjes zijn leuk!

We fietsten verder over het mooie weggetje langs de Binnenmaas, hadden een pauze van 2 veerpontjes bij Nieuw-Beijerland en ploeterden daarna verder tegen de wind in om Spijkenisse. Daar splitsten de groep: een paar gingen door en de rest nam de metro. Qua tijd maakte het niet uit, we waren tegelijkertijd bij mijn huis. Daar zetten we alle happen en de wijn op tafel, was ook prima picknicken op deze manier met o.a. lekkere tortilla (dank Ineke!), home-made geroosterde paprika's van Gepke en rabarber-schuimdesert van Fred.

Bedankt Jan voor de route en de anderen voor de happen en gezelligheid!
Fred heeft toegezegd in augustus een rondje uit te zetten. In juli heeft het Rondje vakantie dus tot 15 augustus!
en nog twee foto's van de binnen-picknick

Afbeelding

Afbeelding