door
Abacus » do 17 jun, 2010 10:29
Klopt, zadels zijn zo persoonlijk als het maar kan. Wat voor de een werkt kan voor de ander een totale flop zijn. Ik heb inmiddels aardig wat zadels uitgeprobeerd, Brooks, ISM, Selle Royal, enkele Terry's en nog een paar. Favoriet zijn de Terry Liberator en de Brooks Conquest, op beide kan ik 100 km per dag fietsen zonder al te veel problemen, maar het voor mij ideale zadel heb ik nog altijd niet gevonden. Dus, wie weet .... ?
Het probleem met testen is dat je soms na vijf kilometer al wel weet dat het niks is, maar pas na een paar tochten van 60+ km. of het werkelijk goed is. Dat kost steeds zoveel tijd.
- Nog een tip voor wie zijn Brooks Conquest of Conqueror te hard in het kruis vindt en niet bang is om de mist in te gaan danwel heiligschennis te plegen. Zet een gatenzaag (kleinste zaag) in de boormachine en boor op ca 4 cm. van de neus en ter hoogte van het van achter gezien eerste luchtgaatje een mooi gat. Snij met een scherp, gebogen stanleymes een rechte reep leer tussen de beide gaten uit zodat een mooie langgerekte sleuf ontstaat en je hebt zelf een 'imperial' uitvoering van je zadel gecreëerd.