Additionally, paste this code immediately after the opening tag: route animatie - Forum Wereldfietser

route animatie

Er zijn nogal wat manieren om een afgelegde / af te leggen route op een kaart in te tekenen en te animeren voor een video. Een veel gebruikte is die met After Effects van Adobe.
Ik vond Road Trip Effect Pro een goed alternatief. Je kunt gemakkelijk je "eigen" kaarten laden, labels toevoegen, meerdere routes op een kaart weergeven, de snelheid en de kleur instellen, etc. Het programmaatje is van SolRobots, en kost een paar tientjes.

Hieronder een voorbeeldje. De kaart laat een gedeelte van de Sprengisandur piste op IJsland zien, en de F910 naar de Askja krater.

Even op 720 zetten voor een goede weergave.

Gee

Ziet er netjes uit hoor, draait dat ook op een Mac?

Wacht.. ga zelf wel even kijken.. 8)
fietsjunks schreef:draait dat ook op een Mac?
Zit zoiets niet standaard in iMovie en iPhoto?
Geen idee, ik gebruik nu Final Cut Express, maar ben er nog niet zo bedreven in...

Als je het mij kunt uitleggen... ;)
In iMovie zit een wel heel erg basale versie. Is er niet mee te vergelijken.
Ik maak de animatie aan in Road Trip Effect en importeer die in FCE (Final Cut Express).
Draait probleemloos op mijn Mac.
Je kunt een volledig werkende trialversie downloaden (met watermerk) op

http://www.solrobots.com/roadtrip/index.html

Gee
Ik ben niet zo goed in dit soort dingen maar het ziet er erg mooi uit. Heb de tip toch opgeslagen, bedankt.
leuke link! maar waar haal je het kaartmateriaal? inscannen van boekjes en dan de stippellijntjes erop tekenen? of in combinatie met de GPS? Ik probeer het alvast uit!