Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fotografie idee? - Forum Wereldfietser

Fotografie idee?

Aangezien ik mijn fietsvakanties in mijn eentje beleef, is het moeilijk om het thuisfront duidelijk te maken hoe de gefietste route eruit heeft gezien.
Daarom probeer ik na iedere 10 kilometer een foto te maken van de weg, waarop ik op dat moment fiets.
Voor de continuïteit probeer ik de wegkant steeds op dezelfde plaats in de foto te krijgen en mijn overnachtingsplaats als laatste foto van de gefietste dag.

Deze foto's monteer ik thuis met een videoprogramma achter elkaar, zet er muziek onder en brand het geheel op een DVD.
Vooral de wat langere fietstochten geven dan een leuk beeld van het wisselende landschap.

Ik gebruik hiervoor een kleine, eenvoudig te bedienen digitale camera.
Een idee? Dat kan. Maar laat es wat zien.
Via de Wereldfietsgroep op Vimeo, zie 2e link hieronder.
Of koop een camera met "time lapse" functie, monteer deze op je frame en de rest gaat voor zelf wel.

Helaas is time lapse de een functie die ik niet heb en mis het wel.

Succes,
Heeft er iemand tips om je video- of foto camera netjes vast te zetten op je fiets?
Nou hangfiets waar blijft je voorbeeld?
Bas1988 schreef:Heeft er iemand tips om je video- of foto camera netjes vast te zetten op je fiets?
Ik ga volgende maand een GorillaPod gerbuiken (de Zoom-versie, die gaat tot 3,5 kg, en kost 49 euro excl. balhoofd).
Heb die al een beetje uitgeprobeerd, en met zijn (haar?) flexibele poten zit 'ie stevig om het stuur gekneld. Manfrotto balhoofd erop, en fietsen en schieten maar!

Gee
Hoi Hangfiets leef je nog?
Nog steeds geen reactie (en voorbeeld om te beoordelen of het iets is)?

Misschien heb je iets aan deze video die net geplaats is op het Wereldfietserforum op Vimeo.
Hallo Blanche,

Leuk dat je zo enthousiast en nieuwsgierig bent, maar tot op heden lukt het me niet om de DVD om te zetten tot het juiste bestand.
Mocht het me uiteindelijk toch lukken zal ik het filmpje zeker plaatsen.