door
FemkeH » wo 09 jun, 2010 12:45
Govert,
Hieronder een bericht dat ik aan iemand heb gestuurd naar aanleiding van een vraag op het forum van fietsenmetkinderen.info. Hier kun je trouwens nog meer ervaringen met Islabikes vinden. We zijn nog steeds tevreden over de fiets.
Mijn zoon is nu 134 en past zonder problemen op deze fiets. Achteraf gezien had hij ook wel een Beinn 26 small kunnen hebben, maar daar waren zijn benen volgens de size chart veel te kort voor.
Mvg,
Femke
Quote:
Wij hebben de fiets afgelopen donderdag ontvangen. Dat ging heel vlot. De donderdagavond ervoor gemaild om te bestellen en vrijdag gebeld om te betalen en dinsdag ging hij na wat aanpassingen (spatborden, bagagedrager, banden en standaard) op de post.
Werd keurig afgesteld in een grote doos geleverd. Hoefden alleen nog maar het voorwiel en de trappers te monteren en het stuur recht te zetten.
Onze zoon is er erg blij mee. Hij moet er nog wel even aan wennen dat het stuur een stuk lager staat dan op zijn oude fiets en je dus een stuk sportiever zit. Eventueel kan het stuur nog wel omhoog maar dat wil hij voorlopig niet.
Ik ben ook erg blij met het gewicht van de fiets.
Schakelen gaat zonder problemen en een terugtraprem mist hij niet omdat hij die toch al nooit gebruikte.
Het zadel van de 24 inch fiets staat net iets lager dan die van zijn 20 inch fiets dus hij past er makkelijk op. Het frame is natuurlijk wel groter en dus de afstand tot het stuur.
Fiets is mooi afgewerkt en ook de fietsenmaker wat onder de indruk toen we licht, snelbinders en een slot gingen kopen. Helaas pas er geen slot op de fiets. De ruimte is te klein. Dat vind ik wel een nadeel voor een net zesjarige.
Contact met Islabikes was ook prima.
Mocht je in de buurt van Nieuw Vennep zijn dan is de fiets ook te bezichtigen.