door
Lasse » za 05 jun, 2010 19:16
't Is een kunst in onze moderne (Westerse) wereld fysiek gezond te zijn en de voordelen van onze huidige technologie te gebruiken. 't Is niet omdat veel mensen daar niet in slagen, dat ze lui zijn. Mensen kunnen nu eenmaal ook andere prioriteiten hebben...
Dat de algemene fitheid lager ligt is volstrekt normaal aangezien er gewoon minder fysieke arbeid nodig is in het gemiddelde leven in onze regio's. Een jongere die iedere dag 30 km naar school loopt zal ook fitter zijn dan een jongere die iedere dag 5 km naar school loopt omdat die dichterbij woont. Die laatste is daarom niet lui en ik betwijfel dat die eerste nog 25 km extra zou doen als die ook zo dicht woonde...
Die mensen die verwachten op één dag 100 km af te leggen met een of ander technologisch hoogstandje (een ding met oa 2 wielen dat ook uw bagage draagt!) ipv gewoon zelf alles op de rug te dragen en 20 km per dag af te leggen te voet, dat zijn pas luiaards!
Iedereen moet zelf maar uitmaken wat die wel of niet wil gebruiken en soms zal een elektrische fiets zeer praktisch zijn, soms ook totaal overbodig... Voor mijn part doen ze maar, zolang ze die dingen opladen met groene stroom is het in ieder geval nog steeds veel beter dan een bromfiets!
Lijkt mij wel handig wanneer het nodig is net iets verder, net iets sneller of net iets passiever ergens te geraken met de fiets.